O tym, że komunikacja zbiorowa jest najlepszym rozwiązaniem dla naszego środowiska, wiedzą już wszystkie osoby, którym nieobecne są problemy ekologiczne. Czasem jednak zapominamy, jaka jest faktycznie skala produkcji dwutlenku węgla przez samochody osobowe i warto sobie tę różnicę uzmysłowić.
Właśnie taką komunikację przyjął przewoźnik PKP, który chce udowodnić, że podroż pociągiem będzie korzystniejsza dla środowiska w porównaniu z innymi środkami transportu. Nie wystarczy jednak informować, że kolej charakteryzuje się ponad 3 razy mniejszą emisją dwutlenku węgla niż transport drogowy i ponad 8 razy mniejszą niż lotniczy – zdaniem PKP pasażerowie chcą wiedzieć, ile dokładnie dwutlenku węgla zostanie wyprodukowane na konkretnej trasie.
Zobacz również
Informacja dla pasażerów na temat śladu węglowego będzie się pojawiać od 1 czerwca PKP Intercity w systemie e-IC – oprócz konkretnej wartości dowiemy się, o ile bardziej ekologiczna będzie podróż pociągiem od przejazdu samochodem lub lotu samolotem. Dzięki temu dowiemy się np. że podczas podróży PKP Intercity ze Szczecina do Gdańska emitowanych zostanie 11 kg dwutlenku węgla na pasażera, co przy podróży samochodem przełożyłoby się na 37 kg, a przy podróży samolotem na 70 kg dwutlenku węgla (nie licząc dojazdu do i z podmiejskiego lotniska).
– Chcemy stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu. Co więcej, kolej jako najbardziej ekologiczny środek transportu zbiorowego ma ambicję stać się w najbliższych latach środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby mieszkańców kraju. Wybierając pociągi PKP Intercity zamiast transportu drogowego w samym 2020 roku Polacy przyczynili się do mniejszej o 460 tys. ton emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Plany PKP Intercity zakładają osiągnięcie liczby ponad 74 mln pasażerów w 2030 roku. Dzięki temu zmniejszy się negatywne oddziaływanie na środowisko poprzez przyciągnięcie osób dotychczas korzystających z transportu indywidualnego – tłumaczy Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dodatkowo PKP zamierza w te wakacje zacząć drukować informację o śladzie węglowym na biletach. Ma to pomóc budować świadomość ekologiczną wśród pasażerów, która jest i tak na wysokim poziomie – według ankiety online dotyczącej m.in. kwestii podejścia podróżnych do ekologii, aż 86 proc. pasażerów pociągów PKP Intercity postrzega kolej jako najbardziej ekologiczny środek transportu zbiorowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing