Na początku lipca br. ruszyła nowa akcja portalu Gazeta.pl „Plaża bez peta”, której celem jest zwrócenie uwagi na zakazy palenia na nadbałtyckich plażach i przestrzeganie przez zostawianiem niedopałków, które nierzadko trafiają do morza.
Autorem plakatu promującego akcję jest Andrzej Pągowski – kreacja ta nawiązuje do słynnego dzieła grafika, które stworzył w ramach kampanii „Papierosy są do dupy” Ministerstwa Zdrowia i Towarzystwa Antynikotynowego. Tym razem jednak na plakacie widnieje hasło „Papieros na plaży to obciach dla twarzy”.
Zobacz również
W ramach akcji „Plaża bez peta” portal Gazeta.pl będzie m.in. publikować artykuły poświęcone przestrzeganiu zakazu palenia na plaży oraz na temat zagrożeń wynikających z pozostawiania niedopałków.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kontrowersyjne, szokujące, a czasem nawet obrzydzające kampanie, skutecznie zwracają uwagę odpowiednich grup społecznych oraz tych, którzy wolni są od jakichkolwiek nałogów. Liczy się podejście do tematu i przekaz, czasem bardzo dosłowny. Zachęcamy do sprawdzenia naszego przeglądu reklam antynikotynowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Kontrowersyjne hasła wzbudzają wiele emocji i zachęcają do dyskusji. Tak było w przypadku kampanii AMS, która miała zachęcać do zmian w odżywianiu osób otyłych.