Okres urlopowy to czas, w którym wielu z nas planuje międzynarodowe podróże. Pamiątki są ich nieodłączną częścią, dlatego warto dokładnie przemyśleć, co przywieziemy znajomym albo rodzinie. Wiele osób decyduje się na schowanie w bagażu kilku nasion, zerwanych podczas spaceru kwiatów czy owoców. Okazuje się jednak, że takie działanie może być wyjątkowo szkodliwe, o czym Unia Europejska przypomina w kolejnej odsłonie akcji pt. #PlantHealth4Life.
Zobacz również
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Tym razem hasłem przewodnim jest: „Dbaj o zdrowie roślin, chroń życie”. Przed wwiezieniem wybranej rośliny do kraju, w którym mieszkamy (i wywiezieniem jej z innego), warto szczegółowo zapoznać się z zasadami transportu. Jak się okazuje, nie ma znaczenia, czy kwiaty, owoce lub inne rośliny przywozimy zza granicy do celów prywatnych, czy na sprzedaż. W każdym przypadku grożą za to dotkliwe kary.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby przewóz roślin był bezpieczny, konieczne jest spełnienie wszystkich wymogów formalnych oraz wnikliwa kontrola fitosanitarna. Działania w ramach #PlantHealth4Life zostały opracowane na prośbę Komisji Europejskiej i obejmują 21 państw członkowskich oraz jeden kraj kandydujący, dwukrotnie zwiększając swój zasięg w stosunku do 2023 roku.
Zdjęcia: mat. pras.
PS EFSA: Kampania #PlantHealth4Life w tym roku prowadzona będzie także w Polsce
Ruszyła druga edycja kampanii #PlantHealth4Life, organizowanej przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), Komisję Europejską i 22 organizacje partnerskie działające w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej, która ma na celu zwiększenie świadomości dotyczącej zdrowia roślin wśród mieszkańców Europy i wzbudzenie w nich poczucia zbiorowej odpowiedzialności.
PS2 „Life extending stickers”: Makro wprowadziło etykiety, które pokazują, jak wykorzystać nawet najbardziej dojrzałe owoce i warzywa
Kolumbijskie oddziały sieci sklepów Makro wprowadziły specjalne naklejki przedłużające życie owoców i warzyw (life extending stickers). Wszystko po to, aby ograniczyć zjawisko marnowania żywności wśród klientów.