fot. depositphotos.com
W ciągu minionych 12 miesięcy marka Empik na dobre rozgościła się w TOP3 polskiego e-commerce i zapowiada dalszy wzrost udziału sprzedaży online w całości biznesu.
Zobacz również
Co trzeci Polak kupujący w internecie wybiera Empik.com
W 2018 roku ruch na stronie Empik.com wzrósł o 25% w stosunku do 2017 roku, a klienci złożyli o 575 tysięcy więcej zamówień. To oznacza, że aż 30% Polaków korzystających z zakupów online złożyło zamówienie właśnie w sklepie internetowym Empiku! Również ubiegłoroczny Black Friday można zaliczyć do rekordowych – Empik.com odnotował w tym dniu ponad 50 tys. zamówień, co stanowiło najlepszy sprzedażowo dzień w historii sklepu. Tym samym platforma Empiku ugruntowała swoją pozycję w pierwszej trójce najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce wg badań Gemiusa.
Jakie produkty kupowaliśmy najczęściej w 2018 r.?
Topy sprzedaży Empik.com, ze względu na skalę i zasięg, pokazują rzeczywiste preferencje Polaków w wielu kategoriach i branżach. Z początkiem stycznia ogłoszone zostały nominacje do kulturalnych nagród – Bestsellerów Empiku 2018. Do tytułu pretendują książki, filmy i płyty, które cieszyły się największym zainteresowaniem w minionym roku, zarówno w salonach, jak i w sklepie internetowym. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas telewizyjnej gali 13 lutego. Ciekawe tendencje można zaobserwować również w innych kategoriach produktowych obecnych w kanale online Empiku. Amatorzy zdrowego stylu życia i aktywności ruchowej najchętniej wybierali w kategorii Sport opaski Xiaomi Mi band. Natomiast w kategorii Zdrowie i uroda najczęściej wybierane były damskie zapachy marki Calvin Klein. Wśród fanów gadżetów elektronicznych hitem były słuchawki JBL T110 oraz czytniki e-booków Pocketbook Touch Lux 3. Miniony rok to także wzrost zainteresowania grami planszowymi jako ciekawą formą spędzania wolnego czasu. W tej kategorii podium zajmują gry towarzyskie: Dobble, 5 sekund oraz Gierki Małżeńskie.
2018 rokiem sukcesów i innowacji
Ubiegły rok to dla Empik.com także czas wielu sukcesów i wdrażania nowych rozwiązań. To właśnie na 2018 przypadało 20-lecie istnienia sklepu internetowego na polskim rynku, pojawiła się również nowa wersja aplikacji, a marketplace – czyli platforma dla sprzedawców zewnętrznych oferujących swoje produkty w Empik.com – odnotował ponad 300 tysięcy zamówień. W listopadzie Gemius po raz kolejny umieścił Empik wśród 3 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce. Platforma otrzymała także nagrodę Best Customer Service w konkursie E-commerce Poland Awards honorującym tych, którzy wyróżniają się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi. W ciągu minionych dwunastu miesięcy nie zabrakło też nowych rozwiązań – Empik wystartował z własną bileterią internetową: Empik Bilety, a także wprowadził z sukcesem trzy abonamenty w aplikacji EmpikGO. Ogromny wzrost popularności w 2018 roku odnotowała także sama aplikacja mobilna Empiku – ponad 100% więcej zamówień i 20% więcej aktywnych użytkowników. Największy wzrost zainteresowania zyskała opcja Click&Collect, czyli możliwość rezerwacji i szybkiego odbioru zamówienia w salonie. W 2018 roku z wykorzystaniem tej opcji odebrano aż 3 razy więcej zamówień niż w 2017.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Rok 2018 był dla nas pełen sukcesów, ale nie zamierzamy zwalniać tempa. Stawiamy sobie wiele wyzwań, zwłaszcza w obszarze związanym z rozwojem i personalizacją oferty. Mocno zindywidualizowany dobór produktów, w pełni dopasowany do potrzeb i zainteresowań klienta oraz precyzyjne targetowanie – to projekty, na które będziemy stawiać w 2019 roku. Nadal mocno inwestujemy też w mobile, który ma ogromny potencjał, co najlepiej obrazują wyniki sprzedaży w naszej aplikacji. W ubiegłym roku niemal co 10. zakup w Empik.com został dokonany za pomocą aplikacji, a badania pokazują, że to dopiero początek dynamicznych wzrostów – komentuje dyrektor e-commerce Empik, Szymon Bujalski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rok 2018 był dla Empik.com przełomowy pod względem sprzedaży, ale też niezwykle pracowity, szczególnie w obszarze obsługi klientów – eksperci z Centrum Wsparcia Klienta dbali, aby odbiorcy otrzymali wyczerpujące informacje jak najszybciej. Przeprowadzili w tym czasie blisko 650 tysięcy rozmów telefonicznych z klientami oraz wysłali ponad 200 tysięcy maili w odpowiedzi na zapytania kupujących. Duże wzrosty sprzedaży, bardzo dobre przyjęcie dotychczasowych rozwiązań i ambitne plany Empik.com na 2019 dowodzą, że platforma wyznaczać będzie trendy w e-commerce także w tym roku.