Dzięki możliwości zapisania karty w PayU wyeliminowano potrzebę każdorazowego wprowadzania danych karty podczas płatności za zakupy. Funkcjonalność ta ma na celu przyspieszenie oraz ułatwienie kolejnych zakupów opłacanych kartą. Pozwala też zapłacić za zakupy bez opuszczania serwisu Allegro.
Wystarczy raz podać dane karty w procesie zakupowym na Allegro, a każda kolejna płatność przy jej użyciu odbędzie się jednym kliknięciem. Dzięki temu proces zakupu – od dodania towaru do koszyka lub wybrania „Kup teraz” po płatność – może zamknąć się w zaledwie kilka sekund.
Zobacz również
Wygodnie także przez telefon
Szybka i wygodna płatność zapisaną kartą, którą udostępniono w pierwszej kolejności na Allegro, jest łatwa do wykorzystania nie tylko na witrynach desktopowych, ale i mobilnych. Jedną lub wiele kart już wkrótce będzie można zapisać w aplikacji mobilnej lub na stronie lekkiej serwisu Allegro. Dzięki temu przy następnych zakupach nie trzeba będzie wprowadzać ich danych ponownie, lecz płacić wygodnie jednym „kliknięciem” („tapnięciem”).
– Nasi użytkownicy oczekują szybkich i bezpiecznych płatności, zarówno w wersji klasycznej serwisu Allegro, jak i mobilnej. Z bezpośrednich ankiet, które wśród nich przeprowadziliśmy jasno wynika, że to właśnie łatwe i szybkie płatności były najbardziej pożądaną funkcjonalnością w produktach mobilnych Allegro – mówi Patryk Bukowiecki – kierownik Działu Mobile w Grupie Allegro. – Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych użytkowników, pod koniec marca wprowadzimy płatności kartą jednym kliknięciem również w tym kanale. Warto również dodać, że udział płatności kartą jest dziś w kanale mobilnym 3-4 razy większy niż na klasycznym Allegro. Jesteśmy jednak przekonani, że wygodna, bezpieczna płatność jednym kliknięciem przyjmie się i zwiększy liczbę zawieranych transakcji na Allegro – dodaje Bukowiecki.
Uproszczenie procesu zakupowego poprzez skrócenie płatności do jednego kliknięcia i możliwość łatwego zastosowania tego rozwiązania także w m-commerce jest ważnym krokiem w stronę stworzenia wygodnego modelu płatności mobilnych, który jest niezbędny do dalszego rozwoju zakupów internetowych przez telefon. Udział m-commerce w e-commerce w Polsce będzie dynamicznie się zwiększał. Prognozowane wzrosty mogą być nawet trzycyfrowe w skali roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing