Jednak po raz pierwszy do zadań Plej należało połączenie eventu offline z aktywnościami online. Projekt, pod nazwą Play Woodstock Challenge, został za pomocą HUB-u komunikacyjnego w całości wymyślony w kanałach social media przez społeczności najbardziej popularnych polskich youtuberów, a następnie przeniesiony na realny event w Kostrzynie nad Odrą. Wymyślony tor przeszkód zbudowano na Przystanku Woodstock, a także udostępniono go internautom za pomocą gry online, która odwzorowywała 1:1 tę główną atrakcję w Strefie Play. Po zakończeniu wydarzenia gra została podzielona na kilka mniejszych, które do końca sierpnia dostępne są na stronie www.playwoodstockchallenge.pl.
Tegoroczna Strefa Play to duża zmiana podejścia w komunikacji, ale także organizacji eventu. Tym razem to społeczność internetowa miała mieć realny wpływ na to, jak finalnie będzie wyglądała strefa – mówi Łukasz Gumowski – creative partner Plej. Całość działań związanych z aktywacjami agencja Plej, na zlecenie klienta Play, rozpoczęła ponad dwa miesiące przed samym wydarzeniem tworząc HUB komunikacyjny Play Woodstock Challenge. Do projektu zaproszonych zostało trzech znanych YouTuberów: Red Lipstick Monster, Warga i Izak, a na końcu dołączył do tego grona sam Jurek Owsiak.
Zobacz również
5 maja 2016 roku, o godzinie 18.00, została uruchomiona strona Play Woodstock Challenge. W tym samym momencie każdy z influencerów umieścił na swoim kanale dedykowany post, w którym informował o całym projekcie oraz o wyzwaniu, do którego zaprasza śledzących jego kanał internautów. Przedsięwzięcie miało na celu wygenerowanie pomysłów online, a następnie przeniesienie ich do świata offline w strefie Play na Przystanku Woodstock 2016. Internauci, zachęcani przez youtuberów, wymyślili atrakcje w strefach – w ciągu 7 dni zebranych zostało ponad 1000 pomysłów. Następnie przez cztery dni głosowali na nie, aby wybrać te „najlepsze”, które miały zostać zrealizowane w połowie lipca w Kostrzynie nad Odrą. W głosowaniu wzięło udział kilkanaście tysięcy osób.
Już w Strefie Play na 22. Przystanku Woodstock, pod okiem internautów śledzących stronę Play Woodstock Challenge, na którym umieszczane były relacje wideo z budowy, w kilkanaście dni powstał jedyny w swoim rodzaju tor przeszkód. Kolorowa część Red Lipstick Monster polegała na przejściu po wielkim pędzlu do makijażu nad basenem wypełnionym gąbkami. Należało pokonać przeszkody – słoiczki kremów oraz szminki. Koncepcja toru Izaka oparta została o grę Counter-Strike i mapę Dust_2, a także trampoliny. Zadaniem było przejście toru i trafienie do tarcz skacząc na trampolinie. Tor Wargi, nazwany „klasykami YouTuba”, polegał na zdobyciu „ścianki hardcore z Hollywoodu”, oddaniu skoku do basenu z „Forfiterem”, pokonaniu slalomu samochodem by nie było „aaa ale urwał”, walnięciu paskiem w gruszkę i oddaniu strzału na bramkę „daj kamienia”. Dodatkową specjalną strefę przygotował Jurek Owsiak, którego pomysłem była „Kręcioła” – duża karuzela, w której należało zdobyć poszczególne bazy. Ostatnim elementem toru była znana już z ubiegłego roku i bardzo lubiana zjeżdżalnia wodna. Co istotne – wersja offline ponownie trafiła do sieci, gdyż dla tych, którzy z różnych powodów nie mogli na festiwal dotrzeć, została udostępniona odwzorowująca 1:1 gra tworzona równolegle do działań eventowych, oparta na budowanym w Strefie Play torze przeszkód.
Tradycyjnie w Strefie Play nie zabrakło stałych elementów: gadżetów firmowych Play, których rozdano ponad 200 000, ładowarni, w których naładowano ponad 75 000 telefonów, starterów Play oraz gier i zabaw outdoorowych, które odbywały się pod okiem animatorów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Całość projektu wieńczyły osiągające kilkutysięczne oglądalności live streamy z samego wydarzenia, angażujące publiczność obecną na festiwalu oraz tę śledzącą event online. Efektem wszystkich działań były tysiące zdjęć i wzmianek na temat strefy opublikowane w social mediach z hashtagiem #playwoodstock, które uzyskały ponad 7,7 miliona wyświetleń. W czasie festiwalu serwis internetowy odwiedziło niemal 50 tys. użytkowników, z czego grę #PlayWoodstock otworzyło ponad 40,5 tysiąca osób. Ponad 92% z nich zagrało przynajmniej w jedną mini grę – Kręciołę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Agencja Plej odpowiedzialna była za opracowanie koncepcji całego wydarzenia, realizację idei kreatywnej oraz kreację i produkcję narzędzi digital. A także, wraz z partnerem wykonawczym Tabasco Jacek Stachera, za kompleksową obsługę eventu podczas 22. Przystanku Woodstock. Za zakup mediów lokalnych oraz koordynację współpracy z influencerami odpowiadała agencja mediowa MediaCom. Producentem wydarzenia ze strony agencji Plej był Tomek Karwowski wspierany przez kilkunastoosobowy dział Plej events, za działania online odpowiadał Jacek Budzikowski wraz z zespołem Plej digital.