Playbooki NowegoMarketingu to seria przewodników, które łączą teorię z praktyką. Znajdziesz w nich konkretne wskazówki, strategie, case’y czy narzędziowniki związane z danym obszarem marketingu i e-commerce.
Playbook, poza solidną porcją inspiracji, to praktyczne narzędzie, które:
- pozwala zrozumieć aktualne trendy i zmiany w branży,
- inspiruje, dzięki przykładom ciekawych kampanii,
- wskazuje najlepsze praktyki i pomaga unikać błędów, dzięki listom do’s and don’ts,
- dostarcza wiedzy na temat prawa i narzędzi, które usprawniają działania marketingowe.
Pobierz Playbook #1 o influencer marketingu
Playbook #1: Influencer marketing
W Playbooku „Influencer marketing. Twórcy, marketerzy, agencje – gra o sukces”:
- Wyciągamy wnioski z przeszłości. Rok 2024 przyniósł wiele zmian w świecie influencer marketingu – od regulacji prawnych po nowe formaty treści, które zdominowały platformy społecznościowe. W Playbooku analizujemy najważniejsze trendy, które kształtowały branżę. Odpowiadamy na pytanie, jakie wnioski mogą z tego wyciągnąć marki, agencje i twórcy.

- Próbujemy odczytać przyszłość. Przyglądamy się najważniejszym trendom, które będą kształtować branżę w 2025 roku. Co warto wiedzieć, aby nie zostać w tyle?


- Spoglądamy na influencer marketing badawczym okiem. Odpowiadamy na pytania: czym naprawdę jest influencer marketing i jakie mechanizmy nim rządzą, jakie treści angażują odbiorców oraz jakie czynniki decydują o skuteczności kampanii.

- Przyglądamy się micro- i nanoinfluencerom. W erze przesycenia tradycyjnymi reklamami to nano- i mikroinfluencerzy stają się kluczowym ogniwem w komunikacji marek z odbiorcami. Dlaczego tak się dzieje? Przedstawiamy argumenty za tym, że małe społeczności mogą mieć większy wpływ na decyzje zakupowe niż celebryci z milionami followersów.


- Zaglądamy za kulisy efektywnych i efektownych kampanii. Piszemy o tym, jak skutecznie promować daną branżę w social mediach? Analizujemy strategię, wybór twórców i efekty kampanii, a także podpowiadamy, jak wykorzystać storytelling w influencer marketingu.



- Podpowiadamy, jak unikać błędów. Nie każda współpraca z influencerem kończy się sukcesem. W tym artykule omawiamy najczęstsze błędy popełniane przez marki – od złego doboru twórców, przez brak jasnych KPI, aż po nieprzemyślane komunikaty.

- Zerkamy do narzędziowników marketerów i zbieramy od nich najlepsze lifehacki. Omawiamy platformy, aplikacje i technologie, które pomagają w zarządzaniu kampaniami, analizie danych oraz automatyzacji procesów.
- Przekazujemy porady od samych influencerów. Swoimi wskazówkami dzielą się: Michalina Grzesiak, Karolina Gilon i Malwina Bakalarz.
- Piszemy, jakie kwestie prawne powinny być podstawą dobrej współpracy z influencerem. W poradniku omawiamy najważniejsze elementy kontraktu – od zakresu działań, przez prawa autorskie, aż po kwestie odpowiedzialności.

- Nie zapominamy o tym, że na branży spoczywa czujne oko UOKiK-u. W Q&A z ekspertami UOKiK-u odpowiadamy na najważniejsze pytania związane z regulacjami i etyką w influencer marketingu.

185 stron pełnych przykładów i praktycznych wskazówek!
Pobierz Playbook #1 o influencer marketingu
Co w środku?
Spis treści publikacji:

- Podsumowanie 2024 roku w influencer marketingu. Czego można się z tego nauczyć? (Dominika Bochniarz)
- Influencer marketing. Top trends 2025. Now & what’s next (Maja Musznicka-Janiec)
- Influencer marketing badawczym okiem (Gabi Grzelak)
- Dlaczego dziś potrzebujemy influencer marketingu? Jak nano i mikroinfluencerzy przekształcają podejście do reklamy (Pamela Kesner)
- Egzotyczna podróż do sukcesu – kulisy kampanii z influencerami dla biura podróży Rainbow (Amelia Kubiak)
- Influencer marketing bez wpadek. Jak unikać błędów i osiągać maksymalne wyniki? (Kamil Kiernozek)
- Thinkfluencerzy, kuratorzy treści i live commerce (Janusz Pietruszyński)
- Treść ma znaczenie: influencerzy, którzy wiedzą, o czym mówią (Justyna Oracz)
- Influencer marketing pod lupą UOKiK [Q&A] (Małgorzata Cieloch, Krzysztof Lehmann)
- Umowa z influencerem: kluczowe elementy, które jasno określają zasady gry [PORADNIK PRAWNY] (Milena Balcerzak)
- #influLAB: influencer marketing bez tajemnic [PORADY DLA MAREK, AGENCJI I TWÓRCÓW] (Marta Polakow-Stepanow)
- Narzędziownik influencer marketing managera (Justyna Sobieralska, Mateusz Kral, Filip Kaczmarski)
- Strategia globalna, działania lokalne – influencer marketing w Vasco Electronics (Mateusz Kral, Magda Bochyńska, Anna Dobosz)
- Influencer marketing w 6PAK Nutrition – jak współpraca z Bitwą o Południe napędziła redesign i rozwój marki (Filip Kaczmarski)
- Jak Top Tech Voices redefiniuje influencer marketing B2B w branży technologicznej (Bartosz Wierzchowski)
Zapraszamy do lektury!