TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

PMR Market Experts: Polacy robią zakupy w Decathlonie, a najbardziej znaną marką jest Adidas [RAPORT]

PMR Market Experts: Polacy robią zakupy w Decathlonie, a najbardziej znaną marką jest Adidas [RAPORT]
PMR Market Experts opublikował raport „Handel detaliczny artykułami sportowymi w Polsce. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2024-2029”, z którego wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 80% Polaków dokonało zakupów artykułów sportowych.
O autorze
1 min czytania 2024-11-27

Zgodnie z raportem „Handel detaliczny artykułami sportowymi w Polsce. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2024-2029” 80% Polaków (bez względu na płeć) w ciągu ostatniego roku kupiło artykuły sportowe. Najwięcej, bo aż 49% respondentów, zadeklarowało zakup butów sportowych, ale tych z przeznaczeniem do codziennego użytkowania. 40% badanych wskazało odzież sportową „codzienną”, a 37% taką do uprawiania aktywności fizycznej. 

– Obserwujemy, że analizowany rynek, po wyraźnym spowolnieniu w 2023 roku spowodowanym wzrostem inflacji oraz ograniczeniem budżetów i wydatków przez Polaków, wzrośnie w 2024 roku w ujęciu nominalnym. Jednak ze względu na obniżające się tempo wzrostu cen, w ujęciu realnym ta dynamika będzie nieco niższa. Prognozujemy, że średnioroczna skumulowana stopa wzrostu CAGR na lata 2024-2029 wyniesie nominalnie 6,7%. Wpłyną na to m.in. korzystna sytuacja makroekonomiczna oraz dobra sytuacja gospodarstw domowych, wynikająca z niskiej stopy bezrobocia oraz wysokich wynagrodzeń i dochodów do dyspozycji – mówi Justyna Zagórska, Senior Analyst w PMR Market Experts.

Polacy najczęściej robią zakupy w Decathlonie

Zbadaliśmy również, który market sportowy spośród dostępnych w naszym kraju „sieciówek” ma największy udział w rynku. Wynik nie był zaskoczeniem. Największy kawałek tego sportowego tortu – podobnie jak w poprzednich latach – zgarnął Decathlon. Firma w 2023 roku zwiększyła swój udział w rynku pod względem wartości sprzedaży do ponad 15% – dodaje Justyna Zagórska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Adidas, Nike i Puma w czołówce marek sportowych w Polsce 

W rankingu najbardziej rozpoznawalnych* sportowych marek – tak jak w poprzednim roku – wygrał Adidas. Tę firmę wskazało 94% badanych (wzrost o 4 p.p. względem 2023 roku). Na kolejnych miejscach znalazły się Nike oraz Puma (na obie marki wskazało 90% badanych). Pierwszą piątkę zamykają Reebok oraz 4F (po 89% wskazań).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Większość marek sportowych cieszy się największą rozpoznawalnością wśród pokolenia Milenialsów. Odwrotna tendencja występuje w przypadku najstarszego pokolenia, Baby Boomers, gdzie poziom znajomości większości marek jest najniższy. Wyjątkiem są takie marki jak Adidas i Puma, które Baby Boomers rozpoznają znacznie częściej niż inne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

*Respondenci badania zostali poproszeni o wskazanie marek sportowych, które znają (znajomość wspomagana, czyli respondenci wskazywali znane sobie marki na zaproponowanej z góry liście).

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko