Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz dowiedzieć się, co działa w wideo marketingu? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na IAB HowTo: Highway to Sound & Vision.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

SHEIN i Temu ze spadkiem sprzedaży po wprowadzeniu ceł na chiński import w USA

SHEIN i Temu ze spadkiem sprzedaży po wprowadzeniu ceł na chiński import w USA
Na początku 2025 roku sprzedaż na platformie SHEIN spadła o 41%, a na TEMU o 32%. To efekty decyzji Donalda Trumpa na temat ceł nałożonych na paczki importowane do USA z Chin.
O autorze
1 min czytania 2025-02-13

Niedługo po zaprzysiężeniu na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych Donald Trump wprowadził dotkliwe ograniczenia w handlu USA z Chinami. Efektem nałożonych na azjatyckiego giganta ceł jest gwałtowny spadek poziomu sprzedaży na platformach internetowych Temu i SHEIN. Chociaż końcowo Trump odroczył opłaty w przypadku paczek o niewielkiej wartości do momentu wprowadzenia odpowiednich systemów umożliwiających pobieranie wpływów z ceł, to chińskie e-commerce’y i tak notują dotkliwe spadki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Analiza danych kart debetowych i kredytowych przeprowadzona przez Bloomberg Second Measure pokazuje, że sprzedaż na platformie e-sprzedaży SHEIN w USA spadła aż o 41% tylko w okresie od 5 do 10 lutego 2024 roku, podczas gdy na Temu spadek ten wyniósł 32%. Dziennikarze magazynu Bloomberg zauważają, że zmiany w Białym Domu i idące za nimi roszady geopolityczne mają „mrożący wpływ na amerykańskich konsumentów”.

Przypomnijmy, że jedną z pierwszych decyzji Trumpa dotyczącą handlu międzynarodowego było nałożenie wysokich ceł na paczki wysyłane z Chin. Wspomniana opłata dotyczyła przesyłek o wartości poniżej 800 USD, a jej wcześniejszy brak przynosił istotne korzyści platformom takim jak SHEIN i Temu. W odpowiedzi na decyzje amerykańskiego prezydenta platforma e-commerce SHEIN zaapelowała do dostawców o rozpoczęcie wzmożonej ekspansji na terenie Wietnamu. Co więcej, po zniesieniu zasady „de minimis” przedstawiciele US Postal Service (amerykańskiej poczta) początkowo oświadczyli, że ​​nie będą już przyjmowali przesyłek przychodzących z Chin i Hongkongu. Stanowisko to uległo jednak ostatecznej zmianie niecały dzień później.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: Bloomberg

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS SHEIN pozywa Temu za naruszanie praw autorskich