I tak w kilku krótkich filmach widzimy np. znanego prezentera Krzysztofa Ibisza, który podaje dalej – z przymrużeniem oka – swoje cudowne lusterko do TikTokera Damiana Tkaczuka. Piosenkarka Margaret wyprzedaje garderobę, której część trafia do Julii Żugaj. Olivier Janiak robi miejsce w domowej biblioteczce na rzecz książek kulinarnych, a szczęśliwą posiadaczką jego zbiorów dziennikarskich zostaje Natalia Sisik. Nie mogło zabraknąć artykułów elektronicznych – Blowek i Toffiecrisp wymieniają się prawdziwymi gamerskimi perełkami. Wszystko to właśnie w myśl reguły „podaj dalej”, by dać rzeczom drugie życie.
Kampania jest dostępna na profilach twórców. Za koncept kreatywny i produkcję odpowiada agencja Space Cat Industries, która na stałe współpracuje z OLX tworząc TikTokowy content.
Zobacz również
– Młodzi ludzie są coraz bardziej świadomi swoich wyborów zakupowych. Z badań przeprowadzonych w 2022 roku przez Kantar wynika, że z każdym rokiem branża re-commerce rośnie. Nie tylko z powodu inflacji, ale również ze względu na ekologię. W 2023 roku aż 69% polskich konsumentów, którzy kupują używane produkty, chce zaoszczędzić pieniądze, a 46% dąży do zmniejszenia ilości odpadów. Z pomocą celebrytów i influencerów, którzy są lubiani i rozpoznawalni przez każde pokolenie, chcieliśmy w fajny sposób pokazać, że to co niepotrzebne, używane – może mieć drugie życie – mówi Magda Mróz odpowiedzialna za komunikację marki OLX w mediach społecznościowych.
– Tą kampanią zachęcamy młodszych użytkowników sieci, by śmiało podawali dalej przedmioty, które czekają, by zyskać nowe życie – dodaje.
Re-commerce cieszy się rosnącą popularnością wśród młodszych pokoleń. Dane z raportu amerykańskiej platformy sprzedażowej ThredUp wskazują, że 64 proc. przedstawicieli GenZ sprawdza, czy da się kupić coś z drugiej ręki, zanim wyda pieniądze w internecie, a 42 proc. mniej chętnie wyda pieniądze na przedmioty, których nie da się potem odsprzedać za korzystną cenę.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Motywacje w przypadku sprzedaży używanych rzeczy nieco różnią się od tych, które stoją za zakupami (cena, dbałość o środowisko, unikatowość). 86,5 proc. sprzedających przyznaje, że motywatorem jest chęć pozbycia się zbędnych przedmiotów. Dodatkowy zarobek był motywatorem dla 59,5 proc, sprzedających. Dla 33 proc. sprzedających istotna jest ekologia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Space Cat Industries wygrywa obsługę OLX na TikToku
W wyniku przetargu agencja Space Cat Industries wiąże się długoterminowym kontraktem z OLX Polska, obejmującym komunikację marki na platformie TikTok. Agencja odpowiedzialna jest za strategię, kreację oraz relacje z twórcami.