Jak co roku w okresie Bożego Narodzenia i poprzedzających go tygodni, Stowarzyszenie mali bracia Ubogich organizuje zbiórki na rzecz Wigilii dla osób starszych i samotnych. Wielu seniorów w Polsce nie obchodzi Gwiazdki, nie pakuje prezentów i nie przystraja choinki, bo czas świąt jest dla nich równie samotny i pusty, jak pozostała część roku. Aby to zmienić i zagwarantować każdemu możliwość zajęcia miejsca przy wspólnym stole, Stowarzyszenie mali bracia ubogich już dziś rozpoczyna kolejną akcję z serii „Podaruj Wigilię”.
Ufunduj spotkanie świąteczne dla samotnego seniora
Takim hasłem na dedykowanej stronie internetowej organizacja zachęca do wpłacania na rzecz specjalnej zbiórki. Do wyboru jest kilka opcji:
- za symboliczną kwotę 25 zł przelaną przez kogoś z nas, samotny senior otrzyma pamiątkowe zdjęcie,
- wpłata 60 zł pomoże zapewnić mu dojazd na Wigilię,
- 75 zł umożliwi zakup prezentu pod choinkę,
- a za 140 zł zagwarantujemy starszej, samotnej osobie pełny posiłek świąteczny.
Stowarzyszenie mali bracia Ubogich udostępnia też jeszcze jedną opcję: ufundowanie przejazdu na kolację wigilijną seniorowi poruszającemu się na wózku (600 zł). Wpłacić można dowolną kwotę, a każda złotówka to krok w stronę zastąpienia samotności obecnością innych ludzi.

Obecnością dzielimy się jak opłatkiem
Organizatorzy akcji „Podaruj Wigilię samotnym seniorom” zauważają, że podczas świąt najważniejsza jest obecność. Zjawisko samotności i izolacji społecznej wśród najstarszych mieszkańców naszego kraju jest wyjątkowo duże, a wielu z nich od miesięcy nie wychodziło z domu, bo nie może liczyć na pomoc bliskich. Aby to zmienić, Stowarzyszenie mali bracia Ubogich planuje organizację spotkań seniorów z wolontariuszami w 14 miastach całej Polski.
Na stronie internetowej akcji można nie tylko dokonać wpłaty czy obejrzeć spot reklamowy, ale także bliżej poznać tych, bezpośrednio do których trafi nasza pomoc. Pani Ewa z Krakowa, pani Anna z Legionowa, a może pani Domicela z Tarnowa? Komuś z nich życie może odmienić już niewielki datek na rzecz Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

Poza klipem wideo i witryną internetową kampania obejmuje także reklamę radiową emitowaną w okresie przedświątecznym w stacjach na terenie całego kraju.
To kolejna edycja kampanii „Podaruj Wigilię”, a za realizację działań w tym roku odpowiadają:
- agencja Przestrzeń (strategia komunikacji i koncepcja),
- F25 Production (produkcja spotów),
- VEIN Postproduction (postprodukcja),
- studio GŁOŚNO (udźwiękowienie i realizacja reklamy radiowej).
