Marketerzy i agencje marketingowe coraz częściej korzystają z kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który automatyzuje zadania i oszczędza czas, dzięki czemu można skupić się na twórczej pracy. Umożliwia on zdalne podpisywanie dokumentów i umów z podwykonawcami w ciągu zaledwie kilku minut. Jak e-podpis zwiększa efektywność pracy marketerów – wyjaśniają eksperci SIGNIUS i EuroCert, firm rozwijających nowoczesne narzędzia do zdalnego podpisywania dokumentów.
Istnieją trzy rodzaje podpisów elektronicznych: zwykły, zaawansowany i kwalifikowany. Podpis kwalifikowany jako jedyny powoduje takie same skutki prawne, jak podpis własnoręczny. Wynika to z unijnego rozporządzenia eIDAS dotyczącego obrotu elektronicznego dokumentów na terenie Unii Europejskiej.
Zobacz również
Podpis kwalifikowany najszybciej i całkowicie bezpiecznie uzyskamy online za pośrednictwem platformy SIGNIUS Professional. Na platformie można zawierać wielostronne umowy online z każdym, z dowolnego miejsca na świecie nawet w 1 minutę (po jednorazowej weryfikacji tożsamości). Platforma umożliwia także zakup podpisów kwalifikowanych innym podpisującym, co pozwala naszym kontrahentom na podpisanie np. umowy o współpracy całkowicie za darmo i niemal natychmiast .
– Zdalne podpisywanie dokumentów otwiera drogę do załatwienia spraw urzędowych, biznesowych czy zawierania umów na odległość, dlatego doskonale sprawdza się w pracy zdalnej czy hybrydowej. Biorąc pod uwagę specyfikę działania agencji marketingowej i tempo pracy, stosowanie e-podpisu ułatwia realizację terminów, upraszcza proces zawierania umowy z klientami i zwiększa konwersję sprzedaży. Dzisiaj trudno już sobie wyobrazić, jak można było pracować, podpisując sterty papierowych dokumentów. Czy w erze e-maili ktoś tęskni jeszcze za faksem? – mówi Łukasz Konikiewicz, CEO firmy EuroCert, która jako jedna z pięciu firm w Polsce posiada status kwalifikowanego dostawcy usług zaufania. EuroCert jest wystawcą podpisów kwalifikowanych na platformie SIGNIUS Professional, dostępnych nawet w ciągu kilku minut. Jest to jedyna taka oferta dostępna na rynku, która jest realizowana dzięki współpracy obu firm.
Co zyskuje agencja marketingowa korzystająca z podpisu elektronicznego?
Zacznijmy od popularnego w agencjach modelu współpracy freelancerskiej z artystami, grafikami, czy copywriterami, którzy mieszkają w innych miastach czy zagranicą. Korzystając z platformy SIGNIUS Professional łatwo z poziomu jednego narzędzia zarządzać dokumentacją i pracą w takim rozproszonym zespole, bo wszystkie podpisy składane są w postaci cyfrowej, a dokumenty przesyłane elektronicznie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dział kadr lub księgowości dużej agencji reklamowej może podpisać wnioski urlopowe pracowników, a także faktury czy aneksy do umów z kontrahentami za pomocą kilku kliknięć myszką. Wszystko odbywa się online, co w przypadku dziesiątek czy setek dokumentów do podpisania znacznie skraca czas obsługi. Można zapomnieć o konieczności wysyłania umów w dwóch egzemplarzach do parafowania i podpisu, pakowania dokumentów i nadawania ich listem poleconym bądź kurierem. Z perspektywy użytkownika podpisu elektronicznego te wszystkie czynności przypominają wysyłanie umowy faksem albo zamawianie rozmowy przez centralę telefoniczną. Dziś żyjemy w innej epoce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podpis chmurowy – wystarczy smartfon i laptop
W pracę każdego marketera wpisana jest dynamika i podążanie za najnowszymi trendami. Dlatego z myślą m.in. o branży kreatywnej EuroCert wprowadził nową usługę: ECSigner – kwalifikowany podpis chmurowy. Rozwiązanie jest tożsame pod względem skutków prawnych z dotychczasowym klasycznym elektronicznym podpisem na karcie lub czytniku, ale technologicznie jest ono bardziej zaawansowane. Podpis chmurowy pozwala przede wszystkim wyeliminować noszenie ze sobą jakichkolwiek urządzeń fizycznych. Do złożenia podpisu wystarczy nam komputer i smartfon, który każdy z nas i tak zawsze ma ze sobą. Więcej informacji na temat tego rozwiązania udziela Dział Sprzedaży EuroCert: [email protected] lub (22) 390 59 95.
Kontrahent nie ma e-podpisu? To nie problem
Co jednak, gdy tylko jedna strona korzysta z kwalifikowanego podpisu elektronicznego, a kontrahenci jeszcze go nie posiadają? Problem rozwiązuje platforma SIGNIUS Professional, która umożliwia natychmiastowe zawarcie umowy online podpisem kwalifikowanym przez każdą ze stron. We współpracy z kwalifikowanym dostawcą usług zaufania EuroCert, na platformie wydawany jest podpis kwalifikowany każdej ze stron umowy – zdalnie i natychmiast w procesie podpisywania pierwszego dokumentu na platformie.
Potwierdzenie tożsamości osoby składającej podpis odbywa się na podstawie kilkuminutowej certyfikowanej wideoweryfikacji przeprowadzonej przez wyszkolonego specjalistę. Na jej podstawie wydawany jest certyfikat kwalifikowany.
Co ważne, osoba zlecająca podpisanie dokumentów może zapłacić za podpisy elektroniczne swoich kontrahentów – to znacznie przyspiesza zamknięcie transakcji. Wówczas druga strona umowy, np. nasz klient, podpisuje umowę zdalnie i bezpłatnie. Wszystko w trakcie jednej krótkiej sesji online.
– Umożliwiamy błyskawiczne podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym przez wszystkie strony umowy. Użytkownik zakłada konto na naszej platformie, przechodzi jednorazowy kilkuminutowy i zdalny proces weryfikacji tożsamości i może zacząć z niej korzystać podpisując dokumenty online nawet w minutę – mówi Jack Piekarski, współzałożyciel i VP Sales SIGNIUS.
Niepotrzebna jest karta i czytnik, jak w przypadku tradycyjnych metod. Platforma umożliwia korzystanie z interfejsu w języku polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim. Platforma umożliwia szybkie zawarcie wielostronnej umowy, gdy konieczne jest złożenie kilku podpisów na jednym dokumencie. Z podpisu kwalifikowanego można korzystać w modelu subskrypcyjnym, jak i wykupić pakiety jednorazowe.
SIGNIUS oferuje platformę w różnych modelach wdrożenia, m.in. prostą wersję online, integrację przez API, czy też wdrożenie lokalne (on-premise).
Chcesz dowiedzieć się, jak szybko i wygodnie możesz zacząć korzystać z platformy SIGNIUS Professional w swojej firmie? Umów się na krótkie DEMO: [email protected].
Artykuł powstał we współpracy z SIGNIUS i EuroCert