W podróż po Polsce – od Krakowa, przez Wrocław, Poznań, Gdańsk i Warszawę – wybraliśmy się z prawdziwymi znawcami tematu e-sprzedaży. O bezpieczeństwo oraz zaufanie dbali Ania Rak i Andrzej Przyjemski z Trusted Shops, logistykę zapewniała Natalia Koszyczarek reprezentująca Sendit.pl, a korzystne chmury sponsorował Michał Romanowski z e24cloud.pl. Każdy e-sprzedawca wie, jak ważne są przepisy, dlatego w roli strażnika prawa zabraliśmy mecenas Mariannę Poproch-Wesołowską, a najwyższej klasy technologię i e-marketing gwarantowała już sama obecność przedstawicieli Grupy Unity – Basi Molgi, Darka Kiedy i Krzyśka Murzyna. W czasie głoszenia dobrej nowiny o sprzedaży internetowej nie mogło zabraknąć też takich ewangelistów e-commerce jak Mariusz Wesołowski (mariuszwesolowski.pl), Sławek Rajch (srajch.pl) czy w Warszawie – Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl). Tak uzbrojeni w wiedzę i doświadczenie ruszyliśmy na roadshow…
Zobacz również
Konferencje „E-commerce w praktyce” to dla nas przede wszystkim szansa na rozmowy z przedstawicielami lokalnych rynków. Z tych spotkań wyłania się konkretny obraz polskiego e-commerce. Jak to wygląda w praktyce? Rynek wciąż jest bardzo młody, pełny sprzedawców stawiających w sieci pierwsze kroki. O tym jak pracować nad budowaniem marki od podstaw, wie dobrze Ida z Warszawy, właścicielka sklepu z dodatkami ślubnymi. – W naszym przypadku sprawa jest o tyle trudna, że nasz biznes jest tak naprawdę sezonowy. Odwiedziłam roadshow, aby posłuchać o optymalizacji kosztów logistycznych, bo to temat, nad którym musimy jeszcze intensywnie popracować, by liczyć na zyski w przyszłości – przyznaje. Wśród „debiutantów” na e-rynku spotykamy też Ewę z Poznania, która sprzedaje drobne akcesoria w sieci. – Przyszłam, żeby posłuchać jak promować swoją markę bez milionowych budżetów i skutecznie przekierowywać klientów stacjonarnych do sieci i na odwrót – wyjaśnia w rozmowie. Po odpowiedź na to ostatnie pytanie przyjechał do Gdańska aż z Bydgoszczy także Piotr, właściciel firmy zajmującej się produkcją przewodów hydraulicznych. – Prowadzę firmę stacjonarnie od 20 lat, ale wiem, że wejście do sieci to dziś naturalny krok w stronę rozwoju. Przyszedłem chłonąć wiedzę, bo nadszedł już czas, żeby oderwać mój biznes od rynku lokalnego – tłumaczy. Ale świadomość tego, jak ważna jest kooperacja pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży dotyczy przede wszystkim największych graczy. A tych nie zabrakło na konferencji „E-commerce w praktyce’. Pojawili się m.in. przedstawiciele Orsay, AGORY czy producenta mebli VOX. Jak nam zdradziła Agnieszka Lewartowska, E-commerce Manager tej ostatniej marki, plany firmy sięgają znacznie dalej niż granice Polski. – Myślimy o wprowadzeniu naszych sklepów na rynki zagraniczne, co zmienia skalę biznesu i sposób patrzenia na działania krajowe – mówi. Niezwykle cieszy nas, że po taką wiedzę specjaliści trafiają właśnie na roadshow Akademii Unity.
Osób, które pojawiły się na konferencjach w poszukiwaniu odpowiedzi na konkretne problemy z zakresu prawa, promocji, technologii czy użyteczności w e-sklepie było znacznie więcej. Trudno opisać tu każdą z rozmów, ale za każdą z nich dziękujemy. Po czasie siania, przychodzi czas zbiorów. Mamy nadzieję, że praktyczna wiedza o wirtualnym rynku naszych specjalistów pomoże uczestnikom wypracować w pełni realną konwersję.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing