W przypadku tych oszustw przestępcy dzwonią do swoich ofiar i podszywają się pod kogoś z rodziny, kto miał wypadek i potrzebuje gotówki. Popularne są również oszustwa na fałszywego policjanta, księdza lub kogoś z administracji.
Choć problem jest powszechnie znany, dotychczasowe metody walki nie przynoszą rezultatów. Mimo szeregu kampanii realizowanych przez policję czy akcji informacyjnych w kościołach, ilość przestępstw systematycznie wzrasta. Według ostrożnych szacunków w roku 2018 polscy emeryci stracili około 60 milionów złotych. W samej tylko Warszawie było to 22 miliony – o 4 miliony więcej niż w roku 2017.
Zobacz również
Tymczasem najprostszą metodą zabezpieczenia przed oszustami jest trzymanie oszczędności w banku i płacenie kartą.
Z wiekiem nasze mózgi funkcjonują coraz słabiej. Jednym ze sposobów podtrzymywania ich sprawności jest rozwiązywanie krzyżówek. I to właśnie za pomocą krzyżówki Mastercard postanowił pomóc seniorom. W najnowszym numerze Tele Tygodnia, ulubionego czasopisma w grupie wiekowej 65+, pojawiła się specjalna krzyżówka, której pytania skonstruowane są w taki sposób, że odpowiedź na nie zmusza do nauki sposobów ochrony przed oszustwami „na legendę”.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Rozwiązanie krzyżówki należy wpisać kilka stron dalej, na reklamie Mastercarda, samą reklamę zaś należy powiesić w pobliżu telefonu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za kreację reklamy odpowiedzialna jest agencja McCann Worldgroup, zakupem mediów zajął się Carat.
PS
W ramach akcji promującej nowy album Dawida Podsiadło, w centrum Warszawy pojawił się mural z niezwykłą krzyżówką, do rozwiązania której potrzebne były hasła zamieszczone na 40 billboardach w 40 miastach w Polsce.
PS2
Co roku w wyniku zatrucia tlenkiem węgla ginie w Polsce wiele osób. Aby przeciwdziałać temu problemowi, agencja Grey Group Poland stworzyła wyjątkową kampanię, w ramach której na gazetkach reklamowych sklepów przypomniała o prostej technice sprawdzenia ciągu powietrza w mieszkaniu kartką papieru.
PS3
Salon WoshWosh w ramach tegorocznej akcji ponownie przeprowadził zbiórkę mającą na celu pomoc finansową dla Pana Adama, prowadzącego jeden z najstarszych zakładów szewskich w Warszawie.