Nowe elementy garderoby najczęściej nabywamy we wtorki, w sklepach internetowych odzież częściej kupują kobiety, które generują 68 procent transakcji. Odzież to także najczęściej zwracana kategoria produktowa.
Co Polacy kupują najczęściej? Pierwsze miejsce na liście zajmują koszulki damskie (topy) – ponad 12 procentowy udział w sprzedaży. Na kolejnych pozycjach uplasowały się T-shirty (8 proc.), rajstopy (5,98 proc.), buty (4,86 proc.), koszule (4,74proc.), spodnie, swetry, jeansy (ponad 4 proc.) i bluzy (3,81 proc.). Najrzadziej klienci decydowali się na zakup m.in. kaloszy (0,25 proc.), tunik i kominiarek (po ok. 0,1 proc.). Szczegółowe dane prezentuje infografika.
Zobacz również
– Klienci chętnie korzystają z wygodnej formy zakupu odzieży jaką oferują sklepy internetowe. Taka forma ułatwia i zarazem przyspiesza podjęcie decyzji. Z przeprowadzonej analizy wynika, że aż 24 procent klientów dokonuje zakupu w ciągu zaledwie 5 minut od przejścia na stronę sklepu z wybranym produktem, kolejne 65 procent w okresie do 30 minut – tłumaczy Kami Brożek, manager w portalu KodyRabatowe.pl.
Najwięcej transakcji dokonywanych jest w województwie mazowieckim – 27 procent. Na kolejnych miejscach uplasowały się województwa śląskie (11 proc.), małopolskie i wielkopolskie (po 10 proc.). Najmniej transakcji jest dokonywanych w świętokrzyskim, opolskim i lubuskim (w każdym udziały wyniosły po 1 proc.). Średnia zwrotów w badanym okresie wyniosła 27,8 proc., co stanowi najwyższy odsetek spośród wszystkich towarów kupowanych w sieci.
– Wysoki procent zwrotów odzieży najczęściej wynika z niewłaściwie wybranego rozmiaru. Znaczącą rolę odgrywa również zjawisko, tzw. wardrobingu, czyli „wypożyczania” ubrań w sklepie na jedną okazję – wyjaśnia Kami Brożek, manager w portalu KodyRabatowe.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Od grudnia zwrot towaru ma być jeszcze łatwiejszy za sprawą wchodzącej w życie nowej dyrektywy unijnej. Nowy przepis umożliwia zwrot towaru bez podania przyczyny do 14 dni od zakupu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do 12 miesięcy zostanie także wydłużony okres „domniemania niewinności” klienta. W praktyce oznacza to, że przez rok od zakupu to sprzedający ma udowodnić, że dostarczony towar był zgodny z zawartą umową.