Polacy pokochali te komputery: sprzedaż urządzeń konwertowalnych wzrosła o 50 proc.

Polacy pokochali komputery konwertowalne. Z badań przeprowadzonych przez instytut Gfk Polonia wynika, że sprzedaż tych urządzeń na polskim rynku wzrosła o połowę, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
O autorze
1 min czytania 2017-03-31

To właśnie komputery klasy Modern PC zdominowały segment pecetów i stały się jego głównym motorem napędowym. O tym, że te innowacyjne urządzenia są przyszłością rynku, przekonane są firmy Microsoft oraz Intel, które wspólnie z producentami sprzętów Asus, Dell, HP oraz Lenovo, zachęcają do wymiany komputerów na Modern PC w kampanii #DziecinnieProste.

– Czym są urządzenia typu Modern PC? Charakteryzuje je niewielka waga, niezwykle wytrzymala bateria i wyjątkowo dopracowany design. Dzięki możliwości ich swobodnego konwertowania łączą w sobie najbardziej przydatne funkcje wydajnego komputera oraz podręcznego tabletu. To urządzenia klasy premium, które sprawdzą się nawet u najbardziej wymagających użytkowników. W zależności od modelu posiadają odpinaną od ekranu klawiaturę, albo ich ekran można obrócić aż o 360 stopni. Wszystkie posiadają również dotykowy interfejs i zostały zoptymalizowane pod kątem systemowym, pracując na najbezpieczniejszym w historii systemie Windows 10 lub Windows 10 Pro. Tych funkcji nie znajdziemy w laptopach starszej generacji – tłumaczy Joanna Rutkowska z firmy Microsoft.

Rynek urządzeń konwertowalnych w Polsce rośnie niezwykle dynamicznie. To fenomen tym bardziej zaskakujący, że ostatnimi czasy coraz częściej mówiło się o schyłku ery PC, w której rolę komputerów miały przejąć smartfony lub tablety. Jednak producenci urządzeń stawiają na innowacyjne rozwiązania i dzięki ich staraniom urządzenia konwertowalne tchnęły w ten segment drugie życie.

– Rynek urządzeń konwertowalnych w Polsce notuje w ostatnich miesiącach bardzo dynamiczny wzrost, sięgający ponad 50 proc. w ujęciu rocznym (luty 2017 vs luty 2016). To obecnie najszybciej rosnąca kategoria urządzeń PC – mówi Maciej Piekarski z GfK Polonia. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej znajdziecie tutaj.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się