#PolecajkiNM cz. 17: spadek wartości Nike na giełdzie, słownik emoji GenZ i rozmowy o kampaniach inspirowanych polską historią i tradycjami

#PolecajkiNM cz. 17: spadek wartości Nike na giełdzie, słownik emoji GenZ i rozmowy o kampaniach inspirowanych polską historią i tradycjami
Raport SilverTV i LifeTube nt. konsumpcji treści wideo w pokoleniu 50+, a może odcinek podcastu „Wycinki z przyszłości” dotyczący trwających Igrzysk Olimpijskich w Paryżu? Oto #17 odsłona cyklu #PolecajkiNM, której nie możesz przegapić przed nadchodzącym weekendem.
O autorze
2 min czytania 2024-08-02

Przed Tobą nowy odcinek cyklu #PolecajkiNM, w którym redakcja NowegoMarketingu wyławia z internetowych odmętów najciekawsze wydarzenia, podcasty i raporty ostatniego tygodnia. Sprawdź, czego nie możesz przegapić.

>>> Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni

Nike: An Epic Saga of Value Destruction

O tym, jak Nike doprowadza do spadku wartości firmy na giełdzie, o decyzjach, które do tego doprowadziły oraz o tym, co mogłoby doprowadzić do jej odbudowania pisze w swoim felietonie na LinkedIn Massimo Giunco, były brand director w Nike.

Czytaj więcej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słownik emoji GenZ

Team Y&Lovers stworzył Słownik emoji GenZ, w którym tłumaczy język młodej generacji wszystkim użytkownikom internetu. „Gdy następnym razem zobaczycie post eksplodujący od 💀🔥😭, nie panikujcie! Nie trzeba wzywać cyfrowych saperów ani dzwonić na 112. Zamiast tego, zadzwońcie do nas – Waszych tłumaczy i tłumaczek z krainy Zet! 🔮” – zachęcają przedstawiciele agencji.

Sprawdź.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak zmienia się konsumpcja treści wideo wśród odbiorców 50+. Raport SilverTV i Lifetube

IQS przygotowała badania na zlecenie SilverTV oraz Lifetube. W związku z badaniami powstał raport „YouTube nową telewizją dla silversów. Jak zmienia się konsumpcja treści wideo wśród odbiorców 50+”. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze wnioski z raportu:

  • wśród osób 50+, które korzystają z internetu, 80 proc. ogląda wideo w sieci regularnie, a 46 proc. robi to codziennie,

  • cyfrowi silversi chętnie korzystają z serwisów internetowych umożliwiających oglądanie treści w interencie. Na pierwszym miejscu wśród najbardziej lubianych znalazł się YouTube – tak wskazało 77 proc. respondentów. Na drugiej pozycji uplasował się Facebook (65 proc. odpowiedzi), a na trzeciej portale publicystyczne (46 proc.),
  • aż 46 proc. badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich 3 lat zwiększyła się ich aktywność online kosztem czasu spędzanego przed telewizorem.

Czytaj więcej.

Podcasty

  • Gościem najnowszego odcinka podcasu Daniela Kotlińskiego „Prosto do strategii” jest Łukasz Żukowski – absolwent ASP i Uczelni Koźmińskiego, na co dzień Specjalista ds. Brand Identity w Rossmannie. Panowie rozmawiają m.in. o tym, czego większość marketerów nie wie na temat Byrona Sharpa, a także, dlaczego marki nie miałyby sensu bez Kahnemanowskiego „Systemu 1”.

  • Nowy odcinek „Wycinków z przyszłości” został w całości poświęcony igrzyskom olimpijskim w Paryżu i ich kontekście kulturowym i ekologicznym. Właśnie o tym, na przykład w odniesieniu do ceremonii otwarcia, w casualowej atmosferze rozmawiają Monika Borycka z TrendRadar i Joanna frota Kurkowska.

  • Oto „Polska z metką”, czyli podcast stworzony we współpracy z Zalando. A w nim Ula Wiszowata-Pilic, Regional Sales Manager Europy Środkowej i Wschodniej w Zalando, opowiada o wnioskach płynących z raportu „Polska moda na europejskim wybiegu”, opublikowanego w pierwszym kwartale 2024 roku.

  • W tym odcinku podcastu „Vogue Polska Travel” Kasia Ciejka rozmawia z projektantką Zofią Chylak. Panie poruszają tematy związane z kampaniami inspirowanymi polską historią i tradycjami. Podcast nawiązuje do wakacyjnego dodatku magazynu Vogue „Vogue Polska Travel”.

  • O nowych twarzach konsumpcji oraz trendach i wyzwaniach branży retail i e-commerce podczas szczytu Forum G2 „Przebudzenie” we Wrocławiu, rozmawiali Michał Maksymiec, Krzysztof Łuczak i Peter Jarosz. Dyskusję moderował Marcin Piech – Dyrektor Programowy Forum G2, exChief Marketing Officer w Dino Polska S.A.

  • „Jak robić komunikację w social mediach, aby skutecznie budować świadomość marki?” Odpowiedzi na te pytania szukają Kamila Kiersznowska – Senior Brand Managerka w Clipper Polska oraz Ula Chylińska, Social Media Specialist w agencji kreatywnej Kohai. Sprawdź odcinek podcastu „Marketing oparty na danych”, który prowadzi Sebastian Suma z agencji SEMPAI.

Wydarzenie warte uwagi

  • Presja na wyniki, ciągły multitasking, napięcie i niedoczas to Twoja codzienność? 11 września weź udział w praktycznym warsztacie online z mindfulness dla marketerów „Umysł na fali” i naucz się wspierać siebie w codzienności „wszystko wszędzie naraz”. Zapisz się już dziś.

PS PolecajkiNM cz.16: 2024 Social Benchmark Insights Report, „Umysł na fali”, blaski i cienie marketingu afiliacyjnego

Warsztaty mindfulness „Umysł na fali”, a może raport KPMG nt. zrównoważonego rozwoju? Sprawdź #16 odsłonę Polecajek NowegoMarketingu.