Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
#warte uwagi
- Raport „Digital 2025 Global Overview” pokazuje, że sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie, media społecznościowe odgrywają jeszcze większą rolę w odkrywaniu marek, a wydatki na reklamy w mediach cyfrowych, społecznościowych oraz z udziałem influencerów znacznie wzrosły. Sprawdź więcej wniosków.
- Jak pokazuje raport „Prawa dziecka w Polsce 2024” UNICEF, spada poczucie szczęścia i znajomość własnych praw wśród dzieci. Co więcej, aż 25% z młodych uczestników badania twierdzi, że ich prawa nie są przestrzegane przez nauczycieli, a 40% przyznaje, że nie czuje się szczęśliwe.
- Według najnowszych wyników publikowanego do dwa lata raportu „OECD Economic Surveys”, poziom życia w Polsce i wyniki gospodarcze naszego kraju są coraz lepsze. Co więcej, w ciągu ostatnich 20 lat polska gospodarka podwoiła swoją wielkość, co uplasowało ją pod tym względem na pierwszy miejscu wśród krajów Europy Środkowej.
- LinkedIn opublikował przewodnik „The Future of B2B Marketing Measurement”, w którym liderzy marketingu B2B dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat najlepszych praktyk i efektywnego podejścia do pomiarów w tym obszarze.
- „The State of Community” to raport przygotowany wspólnie przez Archrival i portal internetowy tumblr na temat sposobu postrzegania social mediów przez GenZ w kontekście marketingu. W publikacji nie zabrakło też wskazówek, których marki powinny posłuchać, jeśli chcą zapadać w pamięć młodych odbiorców i kreować znaczące treści oraz trendy.
- Na portalu internetowym mapakarier.org można sprawdzić, które zawody zasługują na miano profesji przyszłości. Jest wśród nich m.in. zadziczacz (ang. rewilder), czyli osoba odpowiedzialna za przywracanie jak najbardziej naturalnego stanu obszarom zdegradowanym w wyniku działalności człowieka.

#warte posłuchania
- Posłuchaj podcastu „Marketing oparty na danych” i dowiedz się, jakie są tajniki skutecznej sprzedaży oraz na czym polega budowanie lojalności klientów w przypadku księgarni internetowej Tantis.pl.
- W podcaście „E-commerce oczami praktyków” Maksymilian Kobus, dyrektor e-commerce w Eveline Cosmetics, opowiada prowadzącym m.in. o budowaniu silnego e-commerce i działaniach, jakie reprezentowana przez niego firma wykonuje na co dzień, aby osiągać sukces w sprzedaży internetowej.
- W podcaście Strefa Designu Uniwersytetu SWPS artystka i projektantka, dr Anna Syczewska w rozmowie z naukowczynią i projektantką innowacji, Agatą Bisping porusza temat związany z tym, jak VR kształtuje nową rzeczywistość projektowania. Pretekstem do spotkania była m.in. premiera eksperymentalnej opery hybrydowej „Orfeo & Lwanda Hybrid Opera” we Florencji.
- W podcaście „Rak’n’Talk” prof. Jacek Wasilewski, medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego oraz Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll rozmawiają o tym, w jaki sposób mówić o chorobie nowotorowej. Odcinek wzbogacają wspomnienia pacjentów i podopiecznych fundacji Rak’n’Roll.
#warte udziału
- Przypadający 11 lutego Dzień Bezpiecznego Internetu jest okazją do jeszcze bardziej skrupulatnego niż zwykle pochylenia się nad problemem obecności dzieci i młodzieży w sieci. Jakie niebezpieczeństwa czyhają na najmłodszych użytkowników internetu? W jaki sposób skutecznie chronić ich przed nadużyciami w świecie wirtualnym? Właśnie 11 lutego od godz. 10:00 na stronie internetowej DBI.pl oraz w facebookowym wydarzeniu będzie można śledzić przebieg gali skierowanej do przedstawicieli oświaty, profesjonalistów pracujących z dziećmi oraz mediów. Dodatkowo przez cały luty i marzec będzie można wziąć udział w e-lekcjach dla dzieci i webinarach dla dorosłych. Wszystko, rzecz jasna, na temat bezpieczeństwa online.

- Warszawskie melt museum, przestrzeń, w której sztuka i technologia przenikają się, otwiera swoje drzwi dla najmłodszych odkrywców. 12 lutego od godziny 10:00 placówka zaprasza podopiecznych domów dziecka w stolicy na wyjątkowy czas pełen interaktywnej sztuki, nowych doświadczeń i kreatywnej eksploracji – całkowicie za darmo.
