Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
#warte uwagi
- Rynek reklamy OOH w Polsce odnotował wzrost w 2024 roku, dając branży powody do optymizmu. Wartość sektora wzrosła o 9,7% rok do roku, osiągając 806 mln PLN. Szczególnie dynamicznie rozwijała się reklama cyfrowa, której udział w rynku wzrósł do blisko 29%. Dowiedz się więcej na temat wyników raportu „Reklama OOH w Polsce w 2024 r.”.

- Z badania zespołu Microsoft na temat wpływu generatywnej AI na krytyczne myślenie pracowników z obszaru tzw. knowledge work wynika, że GenAI wywiera istotny wpływ na ludzkie zdolności intelektualne. Więcej na temat raportu przeczytasz TUTAJ >>
- Reklama cyfrowa w 2025 roku będzie opierać się na jeszcze większym wykorzystaniu zaawansowanych technologii i AI, poruszaniu istotnych społecznie tematów, takich jak inkluzywność, zrównoważony rozwój, zdrowie psychiczne czy bezpieczeństwo cyfrowe. Kampanie marketingowe, które zostały nagrodzone w konkursie IAB MIXX Awards 2024 doskonale pokazują, jak kreatywne połączenie tych trendów pozwala na tworzenie reklamy skutecznej, wartościowej i angażującej.
- Z raportu Bosch Tech Compass „Polacy o technologii – nadzieje, obawy i edukacja w erze AI” wynika m.in., że 67% Polaków zauważa pozytywny wpływ nowych technologii na ułatwianie pracy. Jednocześnie kończenie szkoleń z obszaru AI w pracy deklaruje jedynie 10% pytanych.

- Z badania przeprowadzonego przez Rzecznika Praw Dziecka wynika, że aż 44% młodych ludzi zawsze lub prawie zawsze ma kogoś, do kogo może zwrócić się w przypadku niepokojącej sytuacji w sieci. Jednocześnie niemal 1/5 nastolatków chciałaby wziąć udział w zajęciach na temat bezpieczeństwa w wirtualnym świecie. Więcej o publikacji przeczytasz TUTAJ >>

#warte posłuchania
- W podcaście „Muzealnicy mówią” dowiesz się m.in. jak powstała nowa identyfikacja Muzeum Narodowego w Gdańsku. Sprawdzisz też, jaki wpływ na projekt mieli muzealnicy i publiczność oraz czym jest brand book i jak korzystają z niego muzealnicy.
- Podcast „E-commerce oczami praktyków” został poświęcony rozmowie z Michałem Laskowskim z marki Sinsay. Sprawdź, jak Sinsay wykorzystuje aplikację mobilną do generowania sprzedaży oraz jakie są dobre praktyki w tym przypadku, a także jak budować zespoły e-commerce.
- W odcinku „#InfluLAB” Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Karolem Paciorkiem, twórcą internetowym, założycielem podcastu „Imponderabilia”. Jakie znaczenie mają współprace długofalowe? Czy influencer marketing „umiera”? Sprawdź.
- W tym odcinku „Kanału Strategicznego” prowadzący rozkładają na czynniki pierwsze temat brand marketingu w e-commerce. Sprawdź, czy rzeczywiście można budować biznes wyłącznie na performance marketingu i jak długo skalowanie na samym ROAS-ie działa, zanim dotknie Cię performance plateau.