Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
#warte uwagi
- W raporcie „Prawa dziecka w Polsce 2024” UNICEF wyraźnie widać różnice w podejściu do codzienności osób dorosłych i dzieci oraz młodzieży. Przykład? 40% dzieci deklaruje, że nie jest szczęśliwe, chociaż 82% rodziców uważa przeciwnie.
- Tylko 37% badanych w wieku 18-24 lata uważa, że najbliższe otoczenie postrzega ich jako pewnych siebie. Tak wynika z danych Fundacji WłączeniPlus. Co więcej, mężczyźni częściej stawiają ojca jako przykład osoby pewnej siebie, a kobiety dostrzegają tę cechę głównie u przyjaciół i partnerów.

- Co sprawia, że marka jest uznawana za polską – krajowa produkcja czy polski założyciel? Badanie przeprowadzone na grupie 1000 respondentów przez Kondo&Partners Consultng pokazuje, które marki odzieżowe cieszą się wśród Polaków największym uznaniem i jakie cechy świadczą o ich polskości.

- Autorzy publikacji „Kryzysometr 2024/25” za największe kryzysy 2024 uznali m.in. sprzedaż „alkotubek” od OLV i zatrzymanie Janusza Palikota. Na 2025 rok przewidują oni wzmożone ataki internetowych trolli i nadmierną liczbę fake newsów.
- Raport Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” udowadnia m.in., że pomimo rosnącej popularności influencer marketingu, konsumenci stają się coraz bardziej krytyczni wobec twórców i oczekują większej transparentności oraz etycznego postępowania.
#warte posłuchania
- W podcaście „E-commerce oczami praktyków” gościem jest Mateusz Haberny, właściciele i założyciel marki OAKYWOOD. Tematem rozmowy jest wchodzenie na rynki zagraniczne i startowanie ze sprzedażą w USA. Z odcinka dowiesz się też, jak tworzyć produkty od zera.
- W kolejnym odcinku „NowyMarketing Podcast” rozmawiamy z dr Krystianem Dudkiem, prof. Akademii WSB, ekspertem ds. PR i marketingu politycznego, autorem kampanii wyborczych i podcastu „Prosto o PR”.
- W podcaście „99 Twarzy AI” gościem jest prof. Bogumił Kamiński ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie – ekspert w dziedzinie analizy danych i AI, który od ponad 20 lat łączy świat akademii i biznesu. Tematem rozmowy jest m.in. to, dlaczego MŚP mogą szybciej wdrożyć AI niż duże korporacje, a także jak zmieniają się kompetencje w nowej, technologicznej erze.
- Ten odcinek podcastu „Z buta w marketing” poświęcony jest rozmowie Oskara Lipińskiego z Łukaszem Kaszyńskim, dyrektorem operacyjnym w GBS (Golden Bow Solutions). Temat? Jak sprzedać 100 tys. produktów w 14 dni.
- A jeśli interesuje cię obszar marketingu związany z B2B, koniecznie posłuchaj serii podcastów „SzefMarketingu B2B”. Znajdziesz tu m.in. onboarding szefa marketingu, pierwsze 365 dni lidera marketingu B2B w nowej organizacji, a także tipy i wspomnienia wprost od prowadzących – Agnieszki Haponik i Michała Dmitrowicza.
#warte udziału
- Zasubskrybuj nasz newsletter, 7 marca odpowiedz na pytanie i upoluj bilet na konferencję „Marketing w kulturze”.
