Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Zajmujesz się komunikacją i promocją w instytucji kultury? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na konferencję Marketing w Kulturze 2025.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

#PolecajkiNM cz. 40: podcast „SzefMarketingu B2B”, raport „Prawa dziecka w Polsce 2024”, „Kryzysometr 2024/25”

#PolecajkiNM cz. 40: podcast „SzefMarketingu B2B”, raport „Prawa dziecka w Polsce 2024”, „Kryzysometr 2024/25”
W tej odsłonie cyklu #PolecajkiNM przeczytasz o tym, co czyni markę polską i jakie były największe kryzysy 2024 roku. Wysłuchasz też rozmowy z Mateuszem Habernym z OAKYWOOD. A przy okazji dowiesz się, jak zawalczyć o bezpłatną wejściówkę na konferencję „Marketing w kulturze”.
O autorze
2 min czytania 2025-02-28

Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>

#warte uwagi

  • W raporcie „Prawa dziecka w Polsce 2024” UNICEF wyraźnie widać różnice w podejściu do codzienności osób dorosłych i dzieci oraz młodzieży. Przykład? 40% dzieci deklaruje, że nie jest szczęśliwe, chociaż 82% rodziców uważa przeciwnie.

  • Tylko 37% badanych w wieku 18-24 lata uważa, że najbliższe otoczenie postrzega ich jako pewnych siebie. Tak wynika z danych Fundacji WłączeniPlus. Co więcej, mężczyźni częściej stawiają ojca jako przykład osoby pewnej siebie, a kobiety dostrzegają tę cechę głównie u przyjaciół i partnerów.

  • Co sprawia, że marka jest uznawana za polską – krajowa produkcja czy polski założyciel? Badanie przeprowadzone na grupie 1000 respondentów przez Kondo&Partners Consultng pokazuje, które marki odzieżowe cieszą się wśród Polaków największym uznaniem i jakie cechy świadczą o ich polskości.

  • Autorzy publikacji „Kryzysometr 2024/25” za największe kryzysy 2024 uznali m.in. sprzedaż „alkotubek” od OLV i zatrzymanie Janusza Palikota. Na 2025 rok przewidują oni wzmożone ataki internetowych trolli i nadmierną liczbę fake newsów.

  • Raport Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” udowadnia m.in., że pomimo rosnącej popularności influencer marketingu, konsumenci stają się coraz bardziej krytyczni wobec twórców i oczekują większej transparentności oraz etycznego postępowania.

#warte posłuchania

  • W podcaście „E-commerce oczami praktyków” gościem jest Mateusz Haberny, właściciele i założyciel marki OAKYWOOD. Tematem rozmowy jest wchodzenie na rynki zagraniczne i startowanie ze sprzedażą w USA. Z odcinka dowiesz się też, jak tworzyć produkty od zera.

  • W kolejnym odcinku „NowyMarketing Podcast” rozmawiamy z dr Krystianem Dudkiem, prof. Akademii WSB, ekspertem ds. PR i marketingu politycznego, autorem kampanii wyborczych i podcastu „Prosto o PR”.

  • W podcaście „99 Twarzy AI” gościem jest prof. Bogumił Kamiński ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie – ekspert w dziedzinie analizy danych i AI, który od ponad 20 lat łączy świat akademii i biznesu. Tematem rozmowy jest m.in. to, dlaczego MŚP mogą szybciej wdrożyć AI niż duże korporacje, a także jak zmieniają się kompetencje w nowej, technologicznej erze.

  • Ten odcinek podcastu „Z buta w marketing” poświęcony jest rozmowie Oskara Lipińskiego z Łukaszem Kaszyńskim, dyrektorem operacyjnym w GBS (Golden Bow Solutions). Temat? Jak sprzedać 100 tys. produktów w 14 dni.

  • A jeśli interesuje cię obszar marketingu związany z B2B, koniecznie posłuchaj serii podcastów „SzefMarketingu B2B”. Znajdziesz tu m.in. onboarding szefa marketingu, pierwsze 365 dni lidera marketingu B2B w nowej organizacji, a także tipy i wspomnienia wprost od prowadzących – Agnieszki Haponik i Michała Dmitrowicza.

#warte udziału

PS PolecajkiNM cz. 39: Playbook: influencer marketing, 321 real-world gen AI use cases, „Książki bez granic”