Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
#warte uwagi
- Aż połowa Polaków twierdzi, że zdarza się im zapoznać z treściami influencerów na temat polityki i geopolityki. Sprawdź wnioski z badania Agencji Streetcom Poland, która sprawdziła, czy influencerzy wpływają na poglądy polityczne.

- Jak unikać pułapek błyskawicznie rozwijających się algorytmów i czerpać maksymalne korzyści z AI i automatyzacji? Sprawdź najnowsze trendy w SEO i PPC w SEMbooku 2025 od Grupy Roboczej SEO&PPC IAB Polska.

- W ciągu ostatniego roku 84% Polaków sięgnęło po piwo lub wino bezalkoholowe, a co najmniej raz w życiu zrobiło to już 68%. Co więcej, respondenci sądzą, że dostępne na sklepowych półkach piwa i wina alkoholowe i 0% są niewystarczająco oznaczane, przez co może dojść do pomyłek podczas zakupów. Między innymi takie są wyniki badania IBRiS 2025.
- Stowarzyszenie Demagog publikuje kolejną edycję badania medialności kandydatów na prezydenta (okres od 21 do 27 kwietnia). Przed pierwszą turą wyborów zaplanowaną na 18 maja 2025 roku widać, że Hołownię pogrąża selfie z Watykanu, Duda oficjalnie wskazuje Nawrockiego, a Sikorski hasłem „Cała Polska naprzód!” wspiera Trzaskowskiego. Medialne zasięgi wróciły do poziomu sprzed debat, a TikTok i polityczne gesty zmieniają dynamikę wyścigu o prezydenturę.

- W 2025 roku większość Polaków planowała spędzić majówkę w domu, najchętniej w towarzystwie przyjaciół lub znajomych. Co trzeci Polak miał wejść w majówkę aktywnie i na świeżym powietrzu, korzystając z natury i zajęć sportowych. Tak wynika z badania „Majówka w stylu slow life” serwisu Prezentmarzeń.

#warte posłuchania
- Podcast „Mamy na to slajd” agencji GoldenSubmarine jest poświęcony zjawisku wypalenia zawodowego wśród młodych marketingowców. Na ten temat rozmawiają Joanna Karwowska-Koza, Strategy & Growth Director w Publicis Warsaw oraz Agata Korczak-Malczewska, Integrated Strategy Lead w agencji They Digital – prelegentki Forum IAB 2025.
- W podcaście Oskara Lipińskiego „Z buta w marketing” Kacper Zieliński z Undresscode zdradza tajniki strategii, dzięki której w ciągu 3 lat jego marce udało się osiągnąć 800% wzrostu w e-commerce.
- „Jak radzić sobie z problemem nadmiaru treści?” – odpowiedzi m.in. na to pytanie w podcaście „Wycinki z przyszłości” szukają Monika Borycka i Joanna Frota-Kurkowska. Sprawdź odcinek „Ten o systemach dystrybucji treści” już dziś.
- W podcaście „99 twarzy AI” posłuchasz o tym, jak przyszłość sztucznej inteligencji w Polsce widzą rządzący oraz właściciele i pracownicy małych, średnich i dużych firm. Gościem odcinka jest Dariusz Standerski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji, z którym rozmawia Karol Stryja.
- W podcaście „Sztuka e-commerce” Marek Klich rozmawia z Remigiuszem Chrzanowskim z Health Labs o kulisach strategii skutecznej sprzedaży w modelu D2C, wyzwaniach skalowania modelu hybrydowego, jakości produktów i roli obsługi klienta w budowaniu przewagi konkurencyjnej.
- W „E-commerce oczami praktyków” prowadzący rozmawiają z Marcinem Ziębą z marki RAMIZ.pl o tym, jak wygenerować 50 mln sprzedając zabawki dla dzieci. Tematem odcinka są również m.in. działania w ramach Google Ads i Meta ADS
- W podcaście „Nowoczesna sprzedaż i marketing” Szymon Negacz opowiada, jak przestać ładować energię w coś, co nie działa. Innymi słowy: prezentuje teorię martwego konia. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sprawdzić, że warto przestać inwestować czas, pieniądze i energię w coś, co już nie ma przyszłości, posłuchaj koniecznie.
#warte udziału
- Czujesz, że potencjał, jaki daje sztuczna inteligencja, wciąż nie jest w pełni wykorzystany w przypadku twojej marki? 16 maja 2025 roku o godz. 11 dołącz do bezpłatnego webinaru i odkryj, jak dzięki AI tworzyć silny i spójny brand, który wyróżnia się w e-commerce.
