#warte przeczytania
- Liczba Polaków w skrajnym ubóstwie spadła do 1,9 mln, ale rośnie dystans między najbiedniejszymi a resztą społeczeństwa. Raport „Poverty Watch 2025” ostrzega: ponad 975 tys. skrajnie ubogich pozostaje poza systemem pomocy społecznej, a ubóstwo relatywne dotyka już 5 mln osób. Czytaj więcej >>
- Marki Oatly zaprezentowała własny „The Future of Taste Report” – raport poświęcony przyszłości smaku. Celem publikacji jest zainicjowanie dyskusji na temat przyszłości wyborów konsumenckich w obszarze napojów, w kontekście zmieniających się preferencji młodego pokolenia. Opracowanie łączy dane, trendy i narracje kulturowe. Raport powstał we współpracy z ośrodkiem badawczym Culture Lab.

Zobacz również
- Narodowe Centrum Kultury opublikowało raport „Aktywność kulturalna Polaków 2024”. Wynika z niego m.in., że w ubiegłym roku najpopularniejszymi celami wyjść kulturalnych to nadal wizyty w kinach, bibliotekach, obiektach historycznych, a także w domach, centrach i ośrodkach kultury.
- Liczba użytnkowników internetu sięga już 6,04 mld, a tożsamości w social mediach 5,66 mld – to dane z raportu Digital 2026 Global Overview. Dla marketerów to nie ciekawostka, lecz sygnał: cyfrowy krajobraz nabiera nowych wymiarów i stawia nowe wymagania. Czytaj więcej TUTAJ >>

- Międzynarodowa firma doradcza Interbrand opublikowała ranking Best Global Brands 2025. Firma Apple po raz kolejny utrzymała się na szczycie rankingu. Największy wzrost odnotowały natomiast marki: NVIDIA i YouTube. Po raz pierwszy w raporcie pojawiły się m.in. Booking.com, Shopify czy Monster. Czytaj więcej >>

Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
- 63% Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucać jedzenie – to o 18 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Mimo rosnącej świadomości, skala problemu pozostaje ogromna – a w polskich domach najczęściej marnuje się pieczywo, owoce i warzywa. Poznaj wyniki raportu „Nie marnuj jedzenia 2025” od Federacji Polskich Banków Żywności i Lidla. Czytaj więcej >>

Słuchaj podcastu NowyMarketing
- DHL eCommerce w najnowszym raporcie „2025 Trends Report – Business Edition” prognozuje, że handel online wchodzi w nową erę: zrównoważone dostawy, błyskawiczna logistyka i inteligentna automatyzacja stają się filarami konkurencyjności. Firmy, które nie zareagują na te zmiany, mogą wkrótce wypaść z gry. Czytaj więcej >>
#warte posłuchania
- W podcaście „Strefa Kultur Uniwersytetu SWPS” Bartosz Bartyzel – rzecznik prasowy i kierownik Biura Prasowego Muzeum Auschwitz i prowadzący, dr Bartosz Kicior, rozmawiają na temat zjawiska dezinformacji. Dowiedz się, czym dokładnie jest dezinformacja historyczna, jaki sposób jest rozpowszechniana i jak budować odporność na fałszywą narrację historyczną?
- W podcaście „Mamy na to slajd” gościniami są Marta Grybś-Kabocik i Agnieszka Warzybok, badaczki PTBRiO i uczestniczki projektu „Małomiasteczkowy”. Temat odcinka to natomiast wnioski płynące z tego projektu i współczesna wizja małych miast w Polsce.
- W podcaście „Product Vision” trwają rozmowy w kuluarach Product Management Conference w Gdańsku. Głowne pytanie brzm: jak naprawdę korzystamy z AI w pracy nad produktami, a odpowiedzi na nie szuka prowadzący – Tomek Tomaszewski.
- W podcaście „Marketing: Rewizja” Piotr Lutek i Jacek Pogorzelski z BlueFox rozmawiają m.in. o tym, kim naprawdę jest Challenger i jak myśli, czym różni się strategia Challengera od strategii Innowatora, oraz jakie marki najlepiej ilustrują podejście challengerowe.
- W podcaście Oskara Lipińskiego „Z buta w marketing” gościem jest Paweł Frieske, współwłaściciel Reflect Group, ktory dzieli się ze słuchaczami 19-letnim doświadczeniem w budowaniu e-commerce. To wszystko na przykładzie marki OpenGift.pl.
#warte udziału
- „Ja tego nie jem, ja tego nie polecę…” – takie reakcje często słyszą marketerzy działający w tzw. trudnych kategoriach. Jak jednak sprawić, by konsumenci nie tylko przełamali opór, ale sami stali się ambasadorami marki? Zapisz się na bezpłatny webinar „Jak wykreować trend na Twój produkt (nawet w trudnych kategoriach)” i 5 listopada o godz. 11 poznaj odpowiedź na to kluczowe pynie. Czytaj więcej >>
- Do 26 października online, a od 23 do 26 października stacjonarnie, w Łodzi trwa 16. edycja festiwalu filmowego Kamera Akcja. W programie premiery prosto z Cannes czy Wenecji, pokazy filmów, które nie doczekają się polskiej dystrybucji, a także spotkania z twórcami i warsztaty. Karnety dostępne tylko do 20 października.