#warte przeczytania
- Coraz więcej Polaków zabiera AI na e-zakupy. Jak pokazuje nowe badanie SMSAPI „Zainteresowanie promocjami na Black Friday 2025”, już 24% z nas wykorzystuje duże modele językowe do porównywania cen, a 19% do szukania ofert. Wyniki wskazują też, że dyrektywa Omnibus realnie wpływa na nasze decyzje zakupowe w czasie Black Friday. Czytaj więcej >>TUTAJ.

- Wydatki marek na creator economy w USA rosną czterokrotnie szybciej niż cały sektor mediów i w 2025 r. mają osiągnąć 37 mld dolarów – wynika z najnowszego raportu IAB „Creator Economy Ad Spend & Strategy Report 2025”. Marketerzy traktują twórców jako jeden z trzech najważniejszych kanałów, ale jednocześnie obawiają się braku standaryzacji i nadmiernego wykorzystania AI. Szczegóły znajdziesz >>TUTAJ.

- Oceny nastrojów konsumenckich w Polsce dokonał natomiast GUS, Według ostatniego odczytu wskaźnika ufności konsumenckiej, jego wartość wzrosła do –9,9 punktów procentowych (z –10,9 w październiku), co oznacza, że nastroje konsumentów w Polsce lekko się poprawiły. Poprawie uległy oceny możliwości robienia ważnych zakupów oraz przyszłych perspektyw finansowych gospodarstw domowych.

- Z raportu portalu Massmedia „A Thankful Look Back: 2025 Trends That Make Us Better Marketers” wynika m.in., że w 2025 roku wyraźnie przeważa strategia „jakość ponad ilość”. Marki, które ograniczyły ilość publikowanych treści, a postawiły na bardziej wartościowy content, zanotowały znaczący wzrost zaangażowania – więcej zapisów, udostępnień i dłuższy „lifetime” postów. Rosnące znaczenie w marketingu zyskują także społeczność i autentyczne historie.

#warte posłuchania
- W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy o tym, jak Canva buduje swoją pozycję na polskim rynku. Gościniami odcinka są Olga Koenig (Community Lead) oraz Alicja Straburzyńska (Localization Lead).
- W swoim podcaście „Sztuka e-commerce” Marek Kich opowiada o najważniejszej osobie w projekcie, której… prawdopodobnie nie masz. Mowa o SPOC-u, czyli Single Point of Contact. Dowiedz się, dlaczego projekty tak często grzęzną w nieskończonych dyskusjach, kto naprawdę powinien decydować o kierunku prac i co jednocześnie frustruje agencję, zespół i zarząd.
- W podcaście „O e-commerce z Ewą Wysocką” posłuchasz o 7 kluczowych modelach subskrybencyjnych w polskim e-commerce. Dowiedz się m.in., jak polskie nawyki płatnicze wpływają na konwersję i rozwój modeli subskrypcyjnych, kiedy model hybrydowy jest lepszym startem niż subskrypcja i poznaj kluczowe zasady budowania retencji, pozyskiwania i odzyskiwania klientów.
- „Nowoczesna sprzedaż i marketing” Szymona Negacza poświęcona jest umiejętności odróżniania strategii od listy życzeń. Posłuchaj, dlaczego twoja firma ma dziesiątki działań, ale brak jej jasnego kierunku. Przekonaj się też, dlaczego strategia nie polega na dodawaniu kolejnych pomysłów, tylko też na zamykaniu opcji.
- Grzegorz Frątczak w kolejnym odcinku „Rozmów na zapleczu” zaprasza do wysłuchania nagrania webinaru zrealizowanego wraz z zespołem PrestaShop. To doskonały sposób na to, aby dowiedzieć się, dlaczego automatyzacja to dziś klucz do rentowności, jak wygląda to w praktyce i co konkretnie można zautomatyzować.
- W podcaście edrone „Kierunek e-commerce” gościnią jest Edyta Winkel-Stachowiak – ekspertka e-commerce, laureatka nagród branżowych i twórczyni kierunku E-commerce Academy. Ekspertka tłumaczy, jakie czynniki są kluczowe, gdy mowa o szansie na przetrwanie w branży zakupów online.
- Posłuchaj podcastu „Prawo dla Biznesu” Piotra Kantorowskiego i dowiedz się m.in., jak profilować zgodnie z prawem. Poznaj różnice między zwykłym a kwalifikowanym profilowaniem oraz zasady legalnego wykorzystania sztucznej inteligencji w działaniach marketingowych. Praktyczne porady dla przedsiębiorców i e-commerce.