Połowa polskich firm myśli o wdrożeniu marketing automation

Dynamicznie rozwija się w Polsce rynek Marketing Automation. W ciągu zaledwie pół roku od pojawienia się SALESmanago, pierwszego w Polsce systemu tego typu, został on wdrożony u ponad 300 firm. Zdecydowana większość użytkowników to małe i średnie firmy.
O autorze
1 min czytania 2012-10-18

 

Marketing Automation to dynamicznie rozwijający się segment marketingu na świecie. Pierwsze systemy marketing automation powstały w USA zaledwie 10 lat temu, gdzie aktualnie korzysta z nich ok. 30% firm. Wg firmy badawczej Gartner, firmy wykorzystujące marketing automation osiągają o 40% wyższy zwrot z inwestycji w marketing (tzw. ROMI) oraz osiągają znaczne oszczędności na operacyjnej działalności marketingowo – sprzedażowej.

System klasy Marketing Automation umożliwia prowadzenie dopasowanej akcji marketingowej i komunikacji przez e-mail, SMS i stronę WWW do wybranych segmentów klientów. Klienci profilowani są na podstawie zachowania na stronie WWW, reakcji na akcje marketingowe ale również na podstawie danych które mogą pochodzić z systemów CRM i ERP. Marketing Automation tworzy dodatkowo wspólne środowisko pracy dla działu marketingu i sprzedaży.

– Zastosowanie w firmie marketing automation prowadzi do znacznych oszczędności w obszarze marketingu i sprzedaży, ale przede wszystkim pozwala zwiększyć przychody dzięki indywidualnej automatycznej komunikacji z poszczególnymi grupami klientów. – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel firmy Benhauer, która stworzyła system SALESmanago. – Popularność marketing automation zawdzięcza również temu, że dzięki takim systemom szczególnego znaczenia nabiera praca działu marketingu, który staje się realnie odpowiedzialny za biznes.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ankieta przeprowadzona wśród uczestników warsztatów Marketing Automation w Krakowie w czerwcu tego roku wykazuje, że ponad 50% firm rozważa wdrożenie systemu marketing w swoich firmach.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się