Polscy konsumenci domagają się oznaczania produktów pod kątem emisji CO2

Czterech na pięciu Polaków przywiązuje dużą wagę do tego, aby produkty były wytwarzane z materiałów pochodzących z recyklingu, a większość jest skłonna dostosować swoją konsumpcję, aby zmniejszyć wpływ na klimat.
O autorze
2 min czytania 2023-10-19

Jednocześnie trzech na pięciu konsumentów chce, aby informacja dotycząca całkowitej emisji CO2 cyklu życia produktów była dostępna. Pokazują to wyniki najnowszego badania konsumenckiego Stena Recycling, które w całości zostanie przedstawione podczas międzynarodowej konferencji Circular Initiative transmitowanej na żywo ze Sztokholmu 14 listopada.

Informacje o badaniu

W badaniu Circular Voice zrealizowanym na zlecenie Stena Recycling wzięło udział 5000 konsumentów z Polski, Szwecji, Finlandii, Danii i Norwegii. Respondenci podzielili się swoimi przemyśleniami na temat produktów z recyklingu, materiałów oraz trwałości produktów. Celem badania jest prezentacja opinii konsumentów, które mogą wspierać podejmowanie działań, przez firmy i interesariuszy, na rzecz obiegu zamkniętego.

Wspólnym mianownikiem dla wszystkich respondentów jest fakt, iż chcą w przyszłości podejmować decyzje konsumenckie sprzyjające transformacji na gospodarkę cyrkularną. Większość polskich respondentów, bo aż 60 procent, jest gotowa w przyszłości zmienić swoje nawyki, aby zmniejszyć wpływ na klimat. Coś, co mogłoby ułatwić realizację tych ambicji, to udostępnienie jasnych informacji na temat całkowitej emisji dwutlenku węgla związanych z cyklem życia produktu. Tego domaga się trzech na pięciu Polaków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Czterech na pięciu polskich konsumentów (81 proc.) przywiązuje dużą wagę do tego, by firmy wykorzystywały w swoich produktach materiały pochodzące z recyklingu.
  • 82 procent badanych uważa, że produkty stworzone z materiałów z recyklingu mają taką samą jakość jak produkty stworzone z surowców pierwotnych.
  • Trzech na pięciu polskich konsumentów (64 proc.) uważa, że ważne jest, aby produkt był jasno oznaczony pod kątem całkowitej emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia.

– Obecnie konsumenci przywiązują dużą wagę do tworzenia produktów w sposób zrównoważony i pragną większej przejrzystości w zakresie informowania o ich rzeczywistym śladzie klimatycznym w ciągu całego okresu użytkowania. Fakt, że większość domaga się szerszej gamy zrównoważonych produktów, jest jasnym sygnałem dla firm produkcyjnych, że powinny traktować te potrzeby w przyszłości priorytetowo.  Przedsiębiorstwa, które rozszerzą swoją ofertę o produkty wyraźnie oznaczone o emisję dwutlenku węgla w całym ich cyklu życia, mogą wiele zyskać w przyszłości – mówi Aleksandra Surdykowska, PR & Marketing Manager Stena Recycling.


Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O Circular Initiative:

Przed nami piąta edycja Circular Initiative, która zrzesza innowacyjnych liderów z branży przemysłowej, technologicznej, biznesowej, politycznej, a także ze środowiska naukowego. W tym roku tematem przewodnim wydarzenia jest „Scaling Up”, co oznacza przekształcanie śmiałych pomysłów w rzeczywistość i wprowadzanie obiecujących prototypów do produkcji. Mówiąc prościej: czas na cyrkularne wdrożenia i uczynienie z GOZu dochodowego biznesu.

W tym roku na scenie pojawią się między innymi przedstawiciele takich firm jak: Investor AB, Electrolux, ABB i Alfa Laval, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami z ostatnich lat. Nowi partnerzy, tacy jak Outokumpu i Vestas, również opowiedzą o swoich wyzwaniach i współpracy.

Szczegóły badania

W badaniu przeprowadzonym przez Origo Group w maju 2023 r. wzięło udział 5 064 konsumentów w wieku 18-65 lat w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii i Polsce. W Polsce udział wzięło 1 015 konsumentów. Pełny raport Circular Voice 2023 zostanie zaprezentowany już 14 listopada na konferencji Circular Initiative.

PS GfK – An NIQ Company: Polacy są coraz bardziej eko

Coraz więcej Polaków oszczędza prąd oraz wodę. Te korzystne dla środowiska praktyki deklaruje już kolejno 81 proc. i 77 proc. konsumentów. Pod tym względem Polacy wypadają znacznie lepiej niż średnia światowa i europejska. Rośnie też liczba osób korzystających z przyjaznych planecie środków transportu. Coraz częściej konsumenci wybierają komunikację miejską, rower lub decydują się na zakup samochodu elektrycznego bądź hybrydowego. To wnioski z najnowszego badania „Green Gauge” opracowanego przez GfK – An NIQ Company.

PS2 AMS ogłasza pierwszą strategię środowiskową w polskiej branży OOH

11 października 2023 r. AMS, lider reklamy Out-of-Home, ogłosił strategię środowiskową na lata 2023-2027. W jej ramach firma planuje zintensyfikować dotychczasowe działania na rzecz redukowania śladu węglowego w całym łańcuchu wartości, rozwoju zielonej infrastruktury miejskiej oraz wdrażania rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego dla materiałów reklamowych. To pierwszy tego typu dokument w polskiej branży OOH.