Kampania #SportPrzeciwHomofobii powstała w reakcji na homofobiczny transparent wywieszony na stadionie Legii Warszawa podczas pewnego meczu. W akcję zaangażowali się już m.in. piłkarz Radek Majdan i jego partnerka Małgorzata Rozenek, podwójna mistrzyni świata w żeglarstwie Jolanta Ogar-Hill czy mistrz Polski w Muay Thai Kamil Siemaszko. Sportowcy deklarowali swoje poparcie wobec akcji, publikując w mediach społecznościowych wpisy, w których wyjaśniali, dlaczego wspierają walkę z homofobią.
Zobacz również
Teraz do akcji postanowiło włączyć się 40 młodych żeglarzy i żeglarek, którzy to podczas tegorocznego Pucharu Polskiego Związku Żeglarstwa zrobili sobie zdjęcia w koszulkach #SportPrzeciwHomofobii. Decyzję o dołączeniu do inicjatywy podjęto tuż po homofobicznych wypowiedziach olimpijki Zofii Klepackiej, które spotkały się z biernością Polskiego Związku Żeglarstwa.
Jak zaznaczają młodzi żeglarze i żeglarki, udział w akcji #SportPrzeciwHomofobii nie jest skierowany przeciwko Klepackiej – ich celem jest okazanie swojego wsparcia dla osób LGBT, w tym sportowców i sportowczyń LGBT.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W styczniu br. agencja 180heartbeats + Jung v Matt nawiązała współpracę z marką Absolut, w ramach której wypromuje nową limitowaną butelkę Absolut Drop of Love. Atrament użyty na butelkach został przygotowany z przetworzonej farby z rasistowskich i homofobicznych haseł namalowanych na ścianach wielu miast.
PS2
Aktywiści z Wrocławskiej Grupy Nieznanych zmienili przekaz homofobicznego billboardu, który sugerował, że homoseksualiści częściej chorują na AIDS. W efekcie zmienili mowę nienawiści w mowę miłości.