Dzięki zmapowaniu danych z całego procesu sprzedaży w narzędziu FormUp Data możliwa jest optymalizacja działań pod wynik finansowy i efektywne skalowanie biznesów klientów.
Sprzedaż sprzedaży nierówna
FormUp Data umożliwia zmianę definicji KPI w taki sposób, aby realizowany był rzeczywisty cel firmy, a nie jedynie maksymalizacja niedoskonałych wskaźników pośrednich. Przekłada się to na zmianę metody oceny i optymalizacji całości działań marketingowych.
Przykładowo: w przypadku e-commerce oznacza to odejście od mierzenia transakcji jako konwersji na poziomie strony na rzecz analizy wyniku finansowego przedsiębiorstwa, w przypadku kampanii leadowych i modeli subskrypcyjnych – skupienie się na realnej sprzedaży lub Lifetime Value.
Ta zmiana jest możliwa dzięki uzupełnieniu wiedzy o konkretne dane i liczby. Technologia łączy wszystkie dostępne zbiory danych – od emisji kampanii w kanałach marketingowych, przez dane ze strony internetowej, gdzie odbywa się kluczowa część procesu decyzyjnego klientów, aż po realne dane sprzedażowe (1st party) umożliwiające weryfikację transakcji i eliminację wszelkich zaburzeń pomiaru. Lepsze dane przekładają się na lepsze decyzje i wyniki biznesowe.
Tak fundamentalna zmiana, jak nowa definicja KPI, kaskadowo wpływa na całość procesów realizowanych w firmie. Wpływa również na każdy aspekt ścieżki zakupowej – od doboru kreacji i koncepcji strategiczno-kreatywnej, przez układ informacji na stronie internetowej, aż po ofertę produktową i proces sprzedaży. Często rozbieżne cele różnych działów, agencji czy pracowników zostają zamienione w jeden spójny cel.
Na efekty nie trzeba długo czekać
Już w pierwszych miesiącach od wdrożenia FormUp Data obserwowany jest skokowy wzrost efektywności kanałów marketingowych. Nowe podejście do KPI powoduje zmiany w doborze wydawców, grup docelowych i placementów reklamowych, eliminując nieefektywne działania. Wysoki poziom granulacji danych – analiza wpływu na sprzedaż do poziomu najmniejszej jednostki budżetowej – pozwala specjalistom od mediów na większą precyzję w optymalizacji.
– FormUp Data to narzędzie, które idealnie wpisuje się w naszą kulturę pracy z danymi – intuicyjne, przyjazne i maksymalnie efektywne. Dzięki temu, jak jest zaprojektowane, nie tylko usprawnia codzienne działania, ale także rozwija się wraz z nami, dostosowując się do naszych rosnących potrzeb i złożoności procesów biznesowych – mówi Agnieszka Kurzep z Departamentu Marketingu Digitalowego B2C w Polkomtelu.
W kolejnych miesiącach na podstawie zebranych danych modyfikowane są kreacje i koncepty strategiczne, które także podlegają analizie w ramach FormUp Data. Wdrażane są rekomendacje do zmian na stronie pod kątem SEO i optymalizacji konwersji. Sprawniejszy obieg informacji w firmie przyspiesza procesy decyzyjne, w tym te dotyczące oferty, strategii cenowej, doboru potencjalnych bestsellerów i ich komunikacji.
Analiza danych w nowej formie stopniowo wpływa na kolejne obszary – „dokręcane są śrubki”, które wydawały się nieistotne. Następuje uszczelnienie procesów sprzedaży i eliminacja wąskich gardeł. Suma tych zmian wpływa na poprawę wszystkich elementów składających się na finalną efektywność działań i wzrost sprzedaży.
Zobacz case study z wdrożenia FormUp Data >>
Dashboard jako narzędzie komunikacji
Samo narzędzie nie gwarantuje jeszcze wzrostu efektywności ani sukcesu marki. Za to odpowiada zespół specjalistów z różnych dziedzin oraz kadra zarządzająca – osoby, które wykorzystują dostarczone dane, aby ustalić priorytety i ocenić rekomendowane zmiany pod kątem kosztów i czasu ich realizacji.
Finalnie wdrożenie przyjmuje formę intuicyjnego, samoaktualizującego się raportu z dedykowanymi widokami/dashboardami, dostosowanymi do potrzeb konkretnych osób: zarządu, dyrektorów, szefów działów oraz specjalistów (analityków mediowych, ekspertów SEO, działów kreacji, sprzedaży, product managerów i innych).
FormUp Data często uzupełnia funkcjonujące już w organizacjach systemy BI. Jego przewagą jest głęboka specjalizacja w obszarze digital marketingu i sprzedaży, co daje mu unikalną wartość tam, gdzie wewnętrzne rozwiązania koncentrują się zwykle na produkcie i procesach obsługi klienta.
Zadaniem FormUp Data jest wspieranie procesów decyzyjnych poprzez dostarczenie odpowiednich danych i informacji do właściwych osób.
– Przełomem w naszej pracy z danymi nie były nowe technologie czy AI, lecz postawienie w centrum osoby decyzyjnej, wymagającej kluczowej wiedzy tu i teraz. W tym kontekście traktujemy FormUp Data jako narzędzie komunikacji – ułatwiające i skracające drogę do informacji oraz właściwych decyzji biznesowych – mówi Jakub Bąkała, COO FormUp.
Modelowanie ekonometryczne i kreacja data-driven
Odpowiednie uporządkowanie danych w ramach FormUp Data stanowi świetną bazę do modelowania ekonometrycznego (Marketing Mix Modeling). Analitycy pracujący z systemem FormUp Data są blisko biznesu, dobrze rozumieją branżę, cele i wyzwania danej firmy. Dzięki temu proces modelowania jest szybszy i mniej kosztowny niż w przypadku alternatywnych rozwiązań dostępnych na rynku. Modelowanie z wykorzystaniem FormUp Data jest skrojone pod rynek digital – pozwala na częstsze aktualizacje, a wnioski i insighty przyjmują postać konkretnych wskazań do modyfikacji media splitu.
FormUp Data pozwala też na wdrożenie autorskiej metodologii do analizy kreacji – Data-Driven Creative (DDC). Z pomocą DDC mapujemy zawartość i cechy poszczególnych kreacji – zarówno statycznych, jak i video. Analiza wpływu tych elementów na sprzedaż pozwala określić, które z nich są najbardziej skuteczne, a które warto poprawić. W rezultacie dział kreacji otrzymuje konkretne wytyczne, jak tworzyć materiały o wyższej efektywności kosztowej. Rozwiązanie Data-Driven Creative zostało docenione w konkursach branżowych (Emma Awards, IAB MIXX Awards).
FormUp Data – game changer w digital marketingu
FormUp Data stanowi odpowiedź na nieustający wzrost znaczenia działań digital w realizacji wyników finansowych firm i zapotrzebowania osób decyzyjnych na konkretną wiedzę w tym obszarze. Pozwala realizować działania efektywniej – zarówno dzięki wykorzystaniu lepszych danych, jak i dzięki szybszemu obiegowi informacji i przyspieszeniu procesów decyzyjnych.
Dziś wdrożenie podejścia data-driven, jakie umożliwia FormUp Data, stanowi przewagę konkurencyjną, ale za kilka lat stanie się ono rynkowym standardem.
FormUp – Digital 360° Sales & Data Driven FormUp to polska firma, która w 2025 roku obchodzi 10-lecie działalności w obszarze digital marketingu, consultingu i analityki. Od pięciu lat rozwija autorskie technologie w zakresie danych, które cieszą się dużym uznaniem klientów i są doceniane w licznych konkursach branżowych. Wdrożenia FormUp Data zrealizowano m.in. dla STS, ProfiLingua, PLUSH, Nationale Nederlanden, Chocolissimo i wielu innych. – W FormUp zawsze wyróżnialiśmy się bardzo praktycznym podejściem do digital marketingu, który miał generować zwrot z inwestycji dla naszych klientów. Głęboko wierzę, że tylko holistyczne i oparte na danych spojrzenie na media, kreację oraz strategię jest kluczem do zbudowania przewagi w świecie digital – tłumaczy Michał Szynal, CEO FormUp. |
Materiał sponsorowany, powstały we współpracy z FormUp.