Zrównoważona moda to coś więcej niż lokalna produkcja, etyczne podejście do prowadzenia biznesu i zwracanie uwagi na środowisko. Polskie marki modowe coraz częściej decydują się na wspomaganie fundacji i organizacji pozarządowych. Warszawski brand MONICA NERA podejmuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i przekazuje ręcznie szyte sukienki na rzecz fundacji Rak’n’Roll.
Fundacja Rak’n’Roll to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich organizacji wspierających kobiety walczące z rakiem. Ich misja – walka o godność i kobiecość w chorobie, a także przełamywanie tabu walki z rakiem w Polsce, przyczyniły się do zupełnie innego postrzegania choroby wśród opinii publicznej. Fundacja działa od 2009 roku i zajmuje się także promowaniem profilaktyki i zdrowego stylu życia. Cel fundacji jest jasny – wesprzeć jak najwięcej osób chorujących na nowotwór.
Zobacz również
W Polsce nowotwory kobiece są ciągle wykrywane zbyt późno, przez co ich leczenie jest zdecydowanie mniej efektywne niż w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych.
– Ciężko dziś spotkać kogoś, kto wśród rodziny czy bliskich znajomych nie doświadczył tragedii nowotworu, dlatego tak ważne jest to, aby Fundacje takie, jak Rak n Roll były wspierane zarówno przez osoby prywatne, jak i firmy – podkreśla właścicielka marki Monica Nera.
Marka Monica Nera projektuje i szyje swoje ubrania w Warszawie, ale jej projekty są dostępne w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii czy we Włoszech. Łączy pasję do wysokiego krawiectwa z doborem najlepszej jakości tkanin. Ubrania marki Monica Nera są szyte na zamówienie, dzięki czemu ograniczana jest nadmierna konsumpcja, szybkie i nieprzemyślane zakupy, a także koszty magazynowania. Zrównoważona moda w wydaniu marki to wybór ponadczasowych krojów, uniwersalnych modeli i produkcji, która pozwoli nosić ubrania przez wiele sezonów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS Jak marki i organizacje walczą z rakiem? Przegląd kampanii
Polska jest czerwoną plamą na mapie Europy, jeśli chodzi o śmiertelność chorób nowotworowych. Jest wiele powodów, które to powodują, a jednym z nich jest profilaktyka. Jak marki, influencerzy i organizacje adresują problem nowotworów w Polsce?
Słuchaj podcastu NowyMarketing