Wraz z jubileuszowym, 250. wydaniem redakcja Animation Magazine rozpoczęła publikację rankingów firm, ludzi, produktów, wydarzeń i projektów, które ich zdaniem, w najbliższym czasie na nowo zdefiniują świat animacji i efektów specjalnych. Jako pierwszy przedstawiono ranking 25 najciekawszych studiów animacji z całego świata, którym warto się przyglądać. Wśród nich, jako jedyne z naszego kraju, znalazło się warszawskie studio Human Ark – jedno z najbardziej charakterystycznych w Polsce, które poza świetnymi animowanymi reklamami znane jest z adaptacji komiksów i filmów animowanych dla dzieci.
– Współczesna polska animacja to jedna z najmocniejszych dziedzin sztuki a zarazem dynamicznie rozwijający się przemysł, czego dowodem jest rosnące zainteresowanie naszą twórczością rynków zagranicznych. Polski film animowany przeżywa swój renesans, również dzięki mediom, które wspierają nas swoim zainteresowaniem, za co jesteśmy wdzięczni. Ta nominacja to dla nas olbrzymie wyróżnienie i powód do nieukrywanej dumy, szczególnie, że jesteśmy jednym z najmłodszych studiów animacji w Polsce! – mówi Wojtek Wawszczyk, reżyser i dyrektor artystyczny Human Ark.
Zobacz również
Studio Human Ark już wcześniej dostrzeżono na świecie, podczas tournee festiwalowego filmu Kamila Polaka, pt. „Świteź”, zdobywcy ponad 25 prestiżowych nagród. Na tegorocznym festiwalu Berlinale magazyn Variety okrzyknął Human Ark mianem “Wschodzącej gwiazdy szybko rozwijającej się w Polsce branży animacji”.
Obecnie studio koncentruje się na dwóch projektach: serialu telewizyjnym „Kacperiada” na podstawie książek Grzegorza Kasdepke (w produkcji) i „Podróży smokiem Diplodokiem” – pełnometrażowa animacja (w trakcie przygotowań) na podstawie komiksów Tadeusza Baranowskiego. Dyrektorem artystycznym studia jest reżyser Wojtek Wawszczyk, który swoje międzynarodowe doświadczenie zdobywał jako animator współpracując m.in. ze studiem animacji Disneya, legendarnym Digital Domain, gdzie tworzył animację do filmów „Ja, Robot” (2004) i „Aeon Flux” (2006), czy w Prana Studio w Bombaju. Więcej na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing