Zdjęcie royalty free z Fotolia
Nowa przedświąteczna kampania jest wspólną inicjatywą spółki LOTOS Paliwa, Grupy LOTOS oraz Fundacji LOTOS. Ma ona na celu wsparcie realizacji pasji i marzeń podopiecznych partnerów społecznych Fundacji. Zebrane podczas akcji pieniądze zostaną przekazane wychowankom Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej oraz podopiecznym projektu „Osiedle Sitowie”, który realizowany jest przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku. Każdy litr paliwa zatankowanego podczas akcji „Pomaganie przez tankowanie” to pomoc w zebraniu środków na spełnienie marzeń oraz remonty i doposażenie obiektów mieszkalnych służących dzieciom i młodzieży.
Zobacz również
– Misją Fundacji LOTOS jest m.in. wszechstronna działalność społeczna wnosząca pozytywny wkład w rozwój otoczenia społecznego co wpisało się w cel akcji „Pomaganie przez tankowanie” – mówi Patrycja Zbytniewska, prezes Fundacji LOTOS. – To dobroczynne i świąteczne zarazem działanie ma szansę stać się cyklicznym, długofalowym programem Fundacji LOTOS – podkreśla Patrycja Zbytniewska.
W ramach kampanii został przygotowany spot reklamowy z udziałem kierowcy rajdowego Roberta Kubicy oraz przygotowano szereg materiałów wsparcia sprzedaży. Na wszystkich stacjach paliw LOTOS oraz LOTOS Optima będą umieszczone charakterystyczne dla akcji liczniki informujące o tym ile na chwilę obecną udało się zebrać pieniędzy. Ponadto każdy klient otrzyma od sprzedawcy naklejkę będącą symbolem akcji.
Kampanię wspiera radio RMF FM, które oprócz spotów radiowych, przez cały okres trwania akcji wyemituje specjalny program z udziałem celebrytów i dzieci. Podczas wejść antenowych usłyszymy opowieści podopiecznych Fundacji LOTOS, którzy zdradzą swoje marzenia oraz głosy sportowców, którzy będą zachęcać do udziału w akcji. O dotychczasowej kwocie jaka wpłynęła na konto fundacji dzięki tankowaniu informować będą prezenterzy radia podczas wejść antenowych dwa razy dziennie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Przez pierwszy tydzień trwania akcji zrobi się o niej głośno również w telewizji. Reklama z udziałem Roberta Kubicy pojawi się w ok. 60 wybranych stacjach telewizyjnych: – Kampania „Pomaganie przez tankowanie” pokazuje, że nasza wspólna inicjatywa może być naprawdę inspirująca. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zmienić zwykłą czynność jaką jest tankowanie samochodu w niezwykły uczynek, który ma siłę sprawczą w spełnianiu marzeń. Jako firma pragniemy korzystać z potencjału naszej marki, by móc angażować naszych klientów i wspólnie pomagać – mówi Anna Goliszewska, Dyrektor Biura
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zarządzania Marką Grupy LOTOS
Wielkim finałem kampanii będzie emisja spotu podczas Bloku Mikołajkowego w telewizji Polsat. Dochód z emisji reklam wyemitowanych podczas tego pasma jest w całości przeznaczony przez stację na cele charytatywne.
Akcja „Pomaganie przez tankowanie” jest pierwszą akcją społeczną nowopowstałej Fundacji LOTOS, której jednym z celów jest wyrównywanie różnic społecznych wśród dzieci i młodzieży. Ponadto akcja jest spójna z długofalową strategią społecznej odpowiedzialności Grupy LOTOS.
– Współpraca pomiędzy spółką LOTOS Paliwa, Grupą LOTOS oraz Fundacją LOTOS dowodzi, że działania marketingowe i cele społeczne mogą się wzajemnie uzupełniać a przyświecać im może ten sam cel – pomoc osobom potrzebującym – podkreśla Paweł Lisowski, prezes zarządu LOTOS Paliwa.
Za strategię oraz kompleksową obsługę świątecznej promocji odpowiada agencja OS3. Spot zrealizował dom produkcyjny f25.
Więcej na www.pomaganieprzeztankowanie.lotos.pl oraz www.fundacjalotos.pl.