…została ponownie uruchomiona.
Celem PomóżPamiętać jest monitorowanie w Internecie, również w mediach społecznościowych, użyć nieprawdziwego sformułowania „polskie obozy śmierci”. Na stronie dostępny jest wykaz (stream), który pokazuje, gdzie i w jakim kontekście został użyty zwrot. Akcja ma uświadomić ludziom, jak negatywny wpływ ma on na wizerunek naszego kraju. Strona daje użytkownikom możliwość reagowania na nieprawdziwe informacje i walkę z ich rozprzestrzenianiem.
Zobacz również
Zasięg wpisów, zawierających sformułowanie „polskie obozy śmierci” jest bardzo duży. W ubiegłym roku, tylko w ciągu jednego miesiąca na anglojęzycznych stronach, odnotowano ich ponad 5 tysięcy, co sprawiło, że fałszywy komunikat dotarł do prawie 800 tysięcy osób. W tym roku, użycie wyżej wymienionego zwrotu wzrosło dziesięciokrotnie. Dane te pokazują, że temat wciąż jest aktualny, a strona PomóżPamiętać.pl potrzebna. Za pomocą Brand24, który monitoruje Internet w czasie rzeczywistym, w tym także najpopularniejsze serwisy społecznościowe, można znaleźć użycie sformułowania „polskie obozy śmierci”, pojawiające się w przeszło 16 językach. Na Facebooku czy Twitterze, jest on odnajdowany również w komentarzach dodawanych pod postami. Osoby odwiedzające PomóżPamiętać.pl mogą przeczytać wpisy i zobaczyć kontekst, w którym użyto sformułowania, a także zgłosić sprawę autorom i wydawcom.
Inicjatorami akcji non profit są agencja interaktywna Mint Media oraz Brand24, narzędzie do monitoringu Internetu i social media. Pomysłodawcy zachęcają do zaangażowania wszystkich, którzy dbają o dobry wizerunku Polski na świecie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach