Aż 38% ankietowanych firm przyznało, że w ciągu ostatnich 5 lat podjęło działania rebrandingowe. Z badania IPSOS wykonanego na zlecenie Grupy OEX wynika, że najczęściej na zmianę wizualizacji decydowały się branże FMCG (33%), telekomunikacja (13%), handel i dystrybucja (13%) oraz sektor produkcyjny (13%).
Zobacz również
36% przebadanych firm rebranding przeprowadziło od 5 do 10 lat temu. Z kolei odsetek przedsiębiorstw, których identyfikacja wizualna jest młodsza niż 5 lat stanowi 33%, natomiast 28% respondentów przyznało, że jest ona starsza niż 10 lat. Oznacza to, że w perpektywie kolejnych lat znaczny odsetek firm może zdecydować się na rebranding.
– Proces rebrandingowy to bezsprzecznie działanie czasochłonne i wymagające dużych nakładów finansowych, jednak liczba firm, które decydują się na odświeżenie marki, z roku na rok stabilnie wzrasta. W ciągu ostatnich dwóch lat na polskim rynku obserwowaliśmy klika bardzo dużych projektów z tego zakresu, zrealizowanych m.in. przez Grupę PZU czy PKO BP. Zauważalną tendencją towarzyszącą zmianie identyfikacji wizualnej jest coraz większa rola serwisu porebrandingowego. Firmom zależy na właściwej ekspozycji marki przez długi czas po zakończeniu procesu jej zmiany – mówi Michał Zoll, prezes zarządu Galposter.
Za decyzją o rebrandingu zawsze stoją jasno określone założenia i cele biznesowe, które mają za zadanie poprawić lub wzmocnić pozycję firmy na rynku. Polskie przedsiębiorstwa chcą być kojarzone z markami nowoczesnymi i aktywnie reagującymi na potrzeby klientów. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy OEX wynika, że najczęstszą przyczyną rebrandingu są kwestie wizerunkowe – aż 80% badanych firm. Z kolei zmiany w strukturze organizacyjnej oraz zmiana strategii biznesowej w mniejszym stopniu decydują o podjęciu takich działań – zaledwie po 7%badanych firm wskazało na te właśnie czynniki.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing