Ponad 770 tys. zł od Mastercard dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z Twittera, eSkarbonek i aukcji online

Mastercard grał z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy już po raz siódmy. W tym roku kolejny raz dostarczył innowacyjne rozwiązania, dzięki którym darczyńcy mogli wspierać Orkiestrę nawet bez wychodzenia z domu, takie jak eSkarbonki czy twitterowa akcja „Mastercard gra z WOŚP”.
O autorze
2 min czytania 2019-01-22

W tym roku po raz drugi działały eSkarbonki, czyli „wirtualne puszki” od Mastercard. Wolontariusze WOŚP mogli wygenerować i udostępniać znajomym swój unikalny link, za pomocą którego darczyńcy wpłacali darowizny z wykorzystaniem bezgotówkowych płatności online. Dodatkowo można było skorzystać z „głównej” eSkarbonki na stronie. Łącznie tym sposobem wpłacono na szczytny cel aż 317 702 zł, czyli o prawie 150 000 zł więcej niż rok temu.

Szósty raz z rzędu organizowana była akcja na Twitterze z użyciem hashtagu #MastercardGrazWOŚP. Za pierwszy tweet lub retweet jednego użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze, Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Łącznie, podczas Finału, użytkownicy opublikowali 32 962 wpisów. Hashtag był przez kilka godzin numerem 1, jeśli chodzi o popularność twitterowych „trendów” w Polsce. Dzięki zaangażowaniu użytkowników, kwota zebrana dla Orkiestry w ciągu 24 godzin wyniosła 164 810 zł. Tym samym, podobnie jak w poprzednich latach, zeszłoroczny wynik został pobity. Mastercard, chcąc docenić zaangażowanie internautów i podziękować im za ich ogromne wsparcie, postanowił podwyższyć kwotę do 250 000 zł. Łącznie, od początku inicjatywy, czyli od 2014 r., dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” wspólnie z użytkownikami Twittera udało się zebrać dla Orkiestry ponad 1 milion złotych.

Nowością w czasie 27. Finału był sztab Mastercard. Pracownicy z warszawskiego biura firmy, wyposażeni w terminale płatnicze, przyłączyli się do kwestowania na ulicach stolicy. Zbiórkę prowadzili też w internecie, za pośrednictwem swoich eSkarbonek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do końca stycznia trwa jeszcze aukcja, z której dochód w całości zostanie przekazany na konto WOŚP. Chodzi o legendarnego Rolls-Royce’a, model Silver Shadow z 1975 r., wyremontowanego i stuningowanego w studiu braci Collins, którzy wspólnie z Mastercard przekazali ten wyjątkowy pojazd do licytacji. Auto można licytować w ramach aukcji Allegro dla WOŚP do końca stycznia. Aktualna cena za ten oryginalny samochód przekroczyła już 210 000 zł. Na zwycięzcę licytacji będzie też czekać Bezcenna Niespodzianka od Mastercard.

Łącznie, dzięki wpłatom darczyńców do eSkarbonek i datkom przekazanym wolontariuszom ze sztabu Mastercard, a także dzięki akcji Twitterowej #MastercardGraZWOŚP i dotychczasowej kwocie z licytacji w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, na konto Orkiestry trafi zatem co najmniej 778 000 zł, które zostaną przeznaczone na zakup sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Gramy z Orkiestrą siódmy rok z rzędu i jesteśmy dumni, że kolejny raz jesteśmy częścią tej wyjątkowej inicjatywy. Darczyńcy Fundacji ponownie pokazali, że mają ogromne serca. Cieszymy się, że tak chętnie przyłączali się do naszej twitterowej akcji i aukcji online, a także licznie korzystali z eSkarbonek, dzięki czemu udało się uzbierać dla WOŚP rekordową kwotę. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w tegoroczną zbiórkę! – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Bezcenną Niespodziankę od Mastercard otrzymał też jeden ze sztabów WOŚP w Łodzi. Wszyscy wolontariusze, którzy zakładali eSkarbonki, mogli zgłaszać pomysły na niespodziankę dla swoich orkiestrowych przyjaciół. Zwyciężyła propozycja Piotra, wolontariusza i szefa jednego ze sztabów w Łodzi, który wymarzył sobie mural – chcąc pokazać, że miasto to każdego roku mocno wspiera WOŚP. W zaprojektowanie muralu zaangażuje się osobiście Jurek Owsiak, który obiecał, że będzie on kolorowy, energetyczny i rockandrollowy.