Para wnioskuje między innymi o naliczanie kar finansowych każdorazowo za wykorzystanie ich wizerunku przez Metę bez wyrażenia zgody na takie działanie. Rafał Brzoska nazwał tego rodzaju postępowanie „przestępstwem”, ponieważ jak uznał, Meta zgadza się wówczas na opublikowanie płatnej reklamy, w której wykorzystano deep fake.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem pary oraz wydał postanowienie udzielające im zabezpieczenia na okres roku. Ponadto, sąd uznał, że Meta nie może:
Zobacz również
- wyświetlać reklam na Facebooku i Instagramie z wizerunkiem Rafała Brzoski i Omeny Mensah, które wprowadzają odbiorców w błąd i zawierają fałszywie informacje (np. o śmierci, pobiciu, zatrzymaniu przez policję czy pseudo inwestycjach),
- emitować nowych reklam z wizerunkiem Rafała Brzoski i Omeny Mensah, zawierających nieprawdziwe informacje.
Meta ma na realizację tego postanowienia 7 dni od daty jego doręczenia.
– To postanowienie jest krokiem w stronę odpowiedzialności dużych platform za publikowane treści. Sąd uznał, że ochrona dóbr osobistych w tego typu sprawach jest konieczna, co daje nadzieję na dalsze pozytywne rozstrzygnięcia. Dziękujemy wszystkim, którzy wspierają nas w tej sprawie. Wspólnie walczymy o to, by wizerunek nie był wykorzystywany do dezinformacji i manipulacji – mówi Rafał Brzoska.
PS UODO: Meta z tymczasowym zakazem wyświetlania reklam z wizerunkiem Omeny Mensah oraz Rafała Brzoski na terenie Polski
Słuchaj podcastu NowyMarketing