Kampania pozwoliła w ciągu 2 miesięcy zwiększyć sprzedaż audiobooków o około 5 procent, a stopa konwersji z powiadomień PUSH była 7 razy wyższa od średniej z działań nie uwzględniających takich powiadomień.
W aplikacjach Audioteki dla urządzeń mobilnych z systemem iOS i Android wdrożono obsługę Infobip PUSH, co pozwoliło na przeprowadzenie kampanii z wykorzystaniem tego narzędzia. Rozwiązanie Infobip uzupełniało inne działania serwisu Audioteka.pl prowadzone w standardowych kanałach komunikacyjnych, takich jak np. mailingi oraz reklamy na stronie internetowej.
Zobacz również
„Zdecydowaliśmy się uwzględnić powiadomienia PUSH w działaniach marketingowych, ponieważ umożliwiają one precyzyjne dotarcie z osobnymi komunikatami do użytkowników iPhone’ów i iPad’ów oraz posiadaczy urządzeń z systemem Android. Zauważyliśmy, że ze względu na uproszczoną procedurę płatności użytkownicy urządzeń z systemem iOS korzystają z aplikacji inaczej, niż posiadacze Androidów, którzy oczekują większej elastyczności cenowej oraz rabatów i ofert specjalnych. Dlatego zrealizowaliśmy w kilku państwach dwie osobne kampanie PUSH. Pierwsze efekty funkcjonowania powiadomień PUSH w naszej aplikacji oceniamy pozytywnie. Spodziewamy się dalszego wzrostu współczynnika konwersji z działań prowadzonych przy użyciu tego narzędzia.” – powiedział Jarosław Trybuchowicz, Retention & BI Specialist, Audioteka.pl.
Powiadomienia PUSH oferowane przez Infobip pozwalają na przesyłanie wiadomości bezpośrednio do osób, które zainstalowały aplikację na smartfonie lub tablecie. Treść powiadomień może mieć bardzo różną formę – zarówno tekstową, graficzną jak i multimedialną. Wiadomości mogą być przesyłane z panelu klienta Infobip lub za pośrednictwem interfejsu API.
„Nasza współpraca z serwisem Audioteka.pl pokazuje, że powiadomienia PUSH przekładają się na zwiększenie sprzedaży produktów oferowanych w aplikacji. Wysoka efektywność tych działań wynika m.in. z możliwości dostosowywania komunikatów w zależności od systemu operacyjnego, na którym używana jest aplikacja. Wiadomości trafiają na urządzenia mobilne również wtedy, gdy aplikacja nie jest uruchomiona, co pozwala przypomnieć użytkownikom o istnieniu aplikacji. Przeciętnie użytkownicy smartfonów na świecie mają zainstalowanych średnio 26 aplikacji i co jakiś czas podczas przeglądu aplikacji odinstalowują te, z których nie korzystają regularnie. Dla właściciela aplikacji to bardzo niekorzystna sytuacja, ponieważ pozyskanie każdego użytkownika stanowi wymierny koszt. Aby temu zapobiec warto wykorzystać powiadomienia PUSH, które pozwalają zwiększyć zaangażowanie użytkowników aplikacji mobilnych nawet do 50%. Jesteśmy w stanie wdrożyć powiadomienia w aplikacjach na platformach Android, iOS oraz Windows Phone.” – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing