TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Powiat łowicki prezentuje nową identyfikację wizualną

Nowy branding powiatu łowickieg opracowany przez Leniva° Studio to nie tylko propozycja nowego logotypu, ale i funkcjonalny system, który ma na celu usprawnienie działania jednostek powiatowych. Do współpracy zaproszono m.in. twórców ludowych, którzy wsparli projektantów swoją wiedzą.
O autorze
1 min czytania 2023-02-22

Kultura i folklor w nowej identyfikacji wizualnej

Dotychczas powiat nie posiadał swojej oficjalnej, spójnej komunikacji wizualnej. Przygotowany przez Leniva° Studio branding oddaje najważniejsze aspekty pozycjonowania regionu – kulturę i folklor. Jest dostosowaniem identyfikacji powiatu do współczesnych realiów, co pozwala na komunikację, która jest nie tylko spójna, ale przede wszystkim autentyczna.

Cały proces rebrandingu poparty został obszernym rozeznaniem w terenie, wywiadami studyjnymi oraz badaniami, co pozwoliło projektantom na poznanie charakterystyki regionu. Jednym z kluczowych elementów, które oddane zostały w nowej identyfikacji jest nie tylko folklor, ale i indywidualistyczny, przekorny charakter mieszkańców regionu.

Studio postawiło jasny znak równości: Łowickie = Folklor, a Folklor = powiat łowicki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łowickie wycinanki symbolem regionu

Motyw przewodni nowej identyfikacji oparty został o tradycyjne łowickie wycinanki, które zostały przez projektantów przetworzone do funkcjonalnej formy pozwalającej na ich szerokie zastosowanie. Jej modułowość daje wiele możliwości tworzenia wariantów znaków i różnorodnych rozwiązań – powstał generator, dzięki któremu można zbudować ponad 40 znaków wywodzących się ze wspólnego rdzenia.

Sam branding został podzielony na dwie spójne, jednak różne od siebie części – powiat łowicki oraz Łowickie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Identyfikacja wizualna pozwala na spójną komunikację zarówno jednostki samorządu terytorialnego – powiatu łowickiego, jak i jednostek podległych. Branding jest używany w komunikacji zarówno urzędowej, wewnętrznej, jak w przekazach do mieszkańców, instytucji i organizacji współpracujących.

Podstawowym kolorem komunikacji powiatu jest barwa chabrowa widna.

Łowickie, jako region etnograficzny, kraina historyczna to miejsce wielokolorowe – zupełnie jak łowickie stroje czy wycinanki. W pełnej identyfikacji wizualnej używana jest cała paleta wyspecyfikowanych łowickich barw (prawie 60 różnych próbek), która przełożona została na wartości do użycia w druku oraz w digitalu.

Nazwy konkretnych barw zaczerpnięte zostały z ludowych nazw wywodzących się z gwary, które są unikalnym na skalę światową niematerialnych dziedzictwem kulturowym centralnej Polski.

Kompleksowy system, oprócz logotypu, obejmuje również materiały biurowe i promocyjne, a także komunikację w mediach społecznościowych.

Branding będzie w najbliższych miesiącach konsekwentnie wdrażany do codziennego użytku.