Kultura i folklor w nowej identyfikacji wizualnej
Dotychczas powiat nie posiadał swojej oficjalnej, spójnej komunikacji wizualnej. Przygotowany przez Leniva° Studio branding oddaje najważniejsze aspekty pozycjonowania regionu – kulturę i folklor. Jest dostosowaniem identyfikacji powiatu do współczesnych realiów, co pozwala na komunikację, która jest nie tylko spójna, ale przede wszystkim autentyczna.
Cały proces rebrandingu poparty został obszernym rozeznaniem w terenie, wywiadami studyjnymi oraz badaniami, co pozwoliło projektantom na poznanie charakterystyki regionu. Jednym z kluczowych elementów, które oddane zostały w nowej identyfikacji jest nie tylko folklor, ale i indywidualistyczny, przekorny charakter mieszkańców regionu.
Zobacz również
Studio postawiło jasny znak równości: Łowickie = Folklor, a Folklor = powiat łowicki.
Łowickie wycinanki symbolem regionu
Motyw przewodni nowej identyfikacji oparty został o tradycyjne łowickie wycinanki, które zostały przez projektantów przetworzone do funkcjonalnej formy pozwalającej na ich szerokie zastosowanie. Jej modułowość daje wiele możliwości tworzenia wariantów znaków i różnorodnych rozwiązań – powstał generator, dzięki któremu można zbudować ponad 40 znaków wywodzących się ze wspólnego rdzenia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sam branding został podzielony na dwie spójne, jednak różne od siebie części – powiat łowicki oraz Łowickie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Identyfikacja wizualna pozwala na spójną komunikację zarówno jednostki samorządu terytorialnego – powiatu łowickiego, jak i jednostek podległych. Branding jest używany w komunikacji zarówno urzędowej, wewnętrznej, jak w przekazach do mieszkańców, instytucji i organizacji współpracujących.
Podstawowym kolorem komunikacji powiatu jest barwa chabrowa widna.
Łowickie, jako region etnograficzny, kraina historyczna to miejsce wielokolorowe – zupełnie jak łowickie stroje czy wycinanki. W pełnej identyfikacji wizualnej używana jest cała paleta wyspecyfikowanych łowickich barw (prawie 60 różnych próbek), która przełożona została na wartości do użycia w druku oraz w digitalu.
Nazwy konkretnych barw zaczerpnięte zostały z ludowych nazw wywodzących się z gwary, które są unikalnym na skalę światową niematerialnych dziedzictwem kulturowym centralnej Polski.
Kompleksowy system, oprócz logotypu, obejmuje również materiały biurowe i promocyjne, a także komunikację w mediach społecznościowych.
Branding będzie w najbliższych miesiącach konsekwentnie wdrażany do codziennego użytku.