Pierwsza, podstawowa wersja komunikatora GG dla biznesu ma być dostępna do końca tego roku. Przez 23 lata obecności na rynku komunikatora GG, firmy chętnie z niego korzystają. Doskonale sprawdza się w przypadku pracy zdalnej, jako środek do bezpiecznej komunikacji z pracownikami, klientami czy studentami. Teraz właściciele firm otrzymają skrojone pod ich potrzeby narzędzie do komunikacji wewnętrznej.
– Z komunikatora GG korzysta wiele firm, zwłaszcza tych mniejszych, poszukujących szybkiego i łatwego w obsłudze komunikatora do kontaktu z klientami, oddziałami firmy, czy po prostu w ramach rozproszonego zespołu i właśnie tę komunikację wewnętrzną chcemy wzmocnić – mówi Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o., od 2018 roku właściciela komunikatora GG.
Zobacz również
– W porównaniu do globalnych rozwiązań, my udostępnimy konkurencyjny cenowo i prosty w obsłudze komunikator, w pełni odpowiadający potrzebom małego i średniego biznesu, również rodzinnego, lokalnego, który bardzo dobrze zna markę GG. Rozwiązanie planujemy oferować również za granicą – dodaje.
Jak zdradza wydawca aplikacji GG dla biznesu, przedsiębiorcy nadal usłyszą w aplikacji kultowy dźwięk wiadomości, zobaczą nazwiska współpracowników, numerki GG, statusy dostępności, jednak zasada jego działania będzie nieco inna. Nacisk zostanie położony na bezpieczeństwo komunikacji, wymianę informacji zawodowych, planowanie zadań.
GG w szczególności upodobały sobie firmy logistyczne, warsztaty, ale również sklepy internetowe, poradnie, gabinety lekarskie, a nawet kancelarie adwokackie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Myślimy głównie o rynku MSP (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa), do szybkiej komunikacji wewnątrz firm. To doskonałe rozwiązanie dla sieci hurtowni, aptek, sklepów, rozproszonych w terenie oddziałów czy nawet wielopiętrowych siedzib – dodaje Romuald Remus, pomysłodawca aplikacji i wiceprezes spółki Fintecom, w której GG jest używane zawodowo z powodzeniem od kilkunastu już lat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sektor mikro, małych i średnich firm to aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce, wg danych GUS opracowanych dla raportu PARP za 2022 rok. Większość z nich, aż 52,9% prowadzi działalność usługową, a 21,6% handlową.
Kluczowym wyróżnikiem GG dla biznesu będzie odseparowanie ruchu danych i numerów GG od klasycznej sieci komunikatora, a więc wyszukiwarki Katalogu Publicznego. W zamierzeniu będzie to bezpieczna, hermetyczna sieć usprawniająca pracę zawodową. Bez reklam, wiadomości od nieznajomych, z poszerzaną listą opcji, jak dostęp do kalendarza, odzwierciedlająca na liście kontaktów strukturę firmy. GG dla biznesu będzie dostępne w modelu SaaS (na serwerach GG), na najpopularniejsze systemy operacyjne (Windows, MacOS) i mobilne (Android, iOS). Nowe GG dla biznesu to kolejny krok w usługach komunikatora dla przedsiębiorców: od trzech lat GG umożliwia założenie publicznego profilu firmowego z podstawową informacją o firmie, zdjęciami, kontaktem.
GG od lat z powodzeniem jest wykorzystywane przez wiele firm do komunikacji zewnętrznej, np. w formie czatu dostępnego na stronie internetowej firmy. Dzięki niemu każdy potencjalny klient, również ten nie posiadający numeru GG, może rozpocząć dialog z firmą.
Rozpalmy GG
GG dla biznesu to jeden z elementów strategii odbudowy popularności legendarnej polskiej marki internetowej i poszerzenia sieci użytkowników. Pod koniec marca br. spółka ogłosiła pre-kampanię “Rozpalmy GG!”, poprzedzającą planowaną na drugą połowę 2023 roku akcję finansowania społecznościowego rozwoju komunikatora. W crowdfundingu będzie można zostać współudziałowcem legendarnej marki – na stronie https://gg.emiteo.pl/ można zadeklarować swój udział.
Akcja zapowiadająca crowdfunding GG spotkała się z dużym odzewem: tylko w kilka dni ponad 1000 osób zadeklarowało łączną kwotę 4 mln zł.
Spółka otrzymała na GG dla biznesu (“GG app”) dofinansowanie z Funduszy Europejskich na realizację aplikacji do komunikacji w firmach. Tytuł projektu to: „Stworzenie przez firmę Fintecom Sp. z o.o. innowacyjnego narzędzia do wyodrębnionej komunikacji w firmach i organizacjach pod nazwą „GG App”. Wartość projektu wynosi ponad 1,6 mln złotych, w tym wsparcie przewidziane w ramach dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) wyniesie do 724 tys. zł. Partnerem technologicznym wykonania aplikacji została firma Iteo S.A. z Katowic, wyłoniona w trybie zapytania ofertowego, z zachowaniem zasady konkurencyjności, zgodnie z wytycznymi Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 oraz Zasad w zakresie udzielania zamówień w projektach realizowanych w ramach Regionalnego Program Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.
– Cieszymy się, że to właśnie Iteo zostało wyłonione jako wykonawca aplikacji GGapp dla firm, biorąc pod uwagę dotychczasowe realizacje Iteo, w tym aplikacji InPost Fresh wykonanej w technologii Flutter / Dart, a więc nowej cross-platformowej technologii, w jakiej chcemy nie tylko zrealizować aplikacje dla firm, ale w przyszłości przepisać również całe Gadu-Gadu – mówi Romuald Remus, prezes Fintecom.
Bieżące informacje dla potencjalnych Inwestorów na https://gadu-gadu.pl/category/dla-inwestorow/
Najnowsze, bezpłatne wersje komunikatora GG dostępne są na www.gg.pl
PS Wielki powrót Gadu-Gadu? Właściciel polskiego komunikatora zapowiada crowdfunding
W zamian za środki pozyskane drogą finansowania społecznościowego, spółka Fintecom przeprowadzi gruntowne zmiany w oprogramowaniu Gadu-Gadu, które ma stać się aplikacją społecznościową z wieloma nowymi funkcjami. Crowdfunding polskiego komunikatora promuje kampania „Rozpalmy Gadu-Gadu!”.