Powstał plakat, który ostrzega przed rakiem. Obraz jest widoczny tylko dla osób, które kaszlą

Powstał plakat, który ostrzega przed rakiem. Obraz jest widoczny tylko dla osób, które kaszlą
Fundacja Marie Keating ruszyła z kampanią „Big Check Up 2022” na temat profilaktyki raka płuc. W ramach akcji powstał plakat, który ujawnia się, kiedy osoba w jego pobliżu kaszle.
O autorze
1 min czytania 2022-12-01

Rak płuc jest jednym z najczęściej występujących i najgroźniejszych nowotworów złośliwych w Europie. W Irlandii jest to główna przyczyna śmierci i niestety jedynie 20% pacjentów przeżywa ponad pięć lat po usłyszeniu diagnozy.

W listopadzie, czyli miesiącu świadomości raka płuc, irlandzka Fundacja Marie Keating postanowiła połączyć siły z lekarzami, pacjentami i technikami, aby stworzyć innowacyjną reklamę outdoorową.

Na plakacie widnieje zarys płuc, które zostały podzielone na 4 części. Pierwszy fragment odzwierciedla codzienne życie osoby, która bagatelizuje kaszel, a ostatni – wizytę u onkologa.

„Jeśli ten kaszel jest częścią twojego życia, zbadaj to” – czytamy poniżej ilustracji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. mariekeating-ie

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ważny przekaz plakatu zostaje ujawniony dla potencjalnych pacjentów – obraz zostaje podświetlony, kiedy osoba stojąca w pobliżu instalacji zaczyna kaszleć.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Plakaty pojawiły się m.in. w hrabstwie Carlow i niektórych obszarach Dublina, czyli w lokalizacjach, w których ryzyko zachorowania na raka jest najwyższe.

Kampania „Big Check Up 2022” ma na celu zwiększenie świadomości na temat wczesnych objawów raka, zachęcenie do działania i ostatecznie poprawę wskaźników przeżywalności poprzez wczesną diagnozę.

Oprócz stworzenia „inteligentnego plakatu”, Fundacja zachęca Irlandczyków do podpisania petycji wzywającej rząd do wprowadzenia programu badań przesiewowych płuc. Taki projekt byłby szansą na diagnozowanie pacjentów jeszcze na wczesnym etapie rozwoju choroby i skuteczniejsze leczenie.

PS
Polska jest czerwoną plamą na mapie Europy, jeśli chodzi o śmiertelność chorób nowotworowych. Jest wiele powodów takiego stanu, a jednym z nich jest zaniedbanie profilaktyki. Jak marki, influencerzy i organizacje adresują problem nowotworów w Polsce?

PS 2
W czasie pandemii diagnostyka wielu chorób onkologicznych niestety została zaniedbana. Polska Ligi Walki z Rakiem  ruszyła wówczas z kampanią Rak nie poczeka na koniec epidemii, apelując o niebagatelizowanie pierwszych objawów chorób nowotworowych i wczesne zgłaszanie się do lekarza,