Sztuczna inteligencja
Kula zadygotała i pokazała dwie litery: „A” i „I”
W najbliższych latach nie tylko content marketing, ale także inne branże staną przed wyzwaniem związanym z wykorzystywaniem AI. Wśród najważniejszych zadań znajdzie się poznawanie najnowszych możliwości technologicznych, a także stworzenie podstaw współpracy między sztuczną inteligencją a człowiekiem. Celem tej synergii jest traktowanie AI jako członka super zespołu m.in. content marketingowego. Sztuczna inteligencja jako generator nie tylko treści, ale i grafik, wideo, audio, nadaje się do tej roli idealnie.
Zobacz również
ChatGPT i rozwiązania innych firm czerpią wiedzę z internetu, artykułów naukowych, książek, a także z konwersacji komputera i człowieka. Dzięki temu, że czaty posługują się modelem językowym, wyniki ich pracy ukazują się użytkownikowi jako naturalnie napisany tekst. Jednak zarówno ChatGPT, jak i inne narzędzia nie są pozbawione ograniczeń i defektów. Odpowiedzi w języku polskim są tłumaczone z angielskiego, co czasami powoduje problemy w komunikacji. Znanym błędem jest także wymyślanie odpowiedzi czy niezrozumienie pojęć abstrakcyjnych, takich jak ironia. Czy owe niedociągnięcia powstrzymują przed testowaniem i wykorzystywaniem AI? Nic bardziej mylnego!
Co mówi content wróżka?
„Wykorzystaj potencjał AI. Wykonaj testy, przeanalizuj statystyki i wtedy zdecyduj, czy zrobisz ze sztucznej inteligencji użytek”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Użyteczne treści
W kuli ukazało się słowo: użyteczność
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Celem działań content marketingowych na stronie jest m.in. wspieranie pozycjonowania. To właśnie w tekstach blogowych czy artykułach sponsorowanych najlepiej zawrzeć frazy z tzw. długim ogonem. Jednak wpisy na blog to nie tylko SEO, to także użyteczne poradniki. Dzięki nim klient podtrzymuje swój branżowy autorytet i wzbudza zaufanie użytkowników.
Trend świadomych klientów znany jest już w marketingu, a kolejne lata tylko go rozwiną. Nachalność reklam i wszechobecny konsumpcjonizm od dawna są już passé. W centrum stoi użyteczność i dzielenie się wiedzą, zwłaszcza tą branżową. Dzięki temu tworzą się społeczności użytkowników danej strony, wyznawców marki, którzy regularnie wracają na zakupy, a także polecają produkty w pozostawianych opiniach.
Co mówi content wróżka?
„Sprawdź, jak prowadzić poradnikowy blog firmowy i zbuduj wokół niego grono świadomych użytkowników”.
Mobilna wersja strony
Z czyjejś kieszeni rozlega się dzwonek telefonu…
Niemal 90% wszystkich użytkowników korzysta z telefonu, aby przeglądać internet. Brak mobilnej wersji sklepu czy strony w dobie smartfonów i tabletów nie jest mile widziany przez użytkowników. Także niepoprawne wyświetlanie takiej strony może kosztować klienta brak ruchu na stronie czy porzucone koszyki. Warto więc zadbać o ten aspekt strony internetowej wykonując np. audyt UX.
Co mówi content wróżka?
„Zaprojektuj stronę internetową na smartfony i tablety”.
Etyka w działaniach marketingowych
W kryształowej kuli zamiast kolejnych słów pojawia się symbol Ziemi
Etyczny marketing wpływa nie tylko na potencjalnych klientów, ale także na dostawców czy współpracowników. Dlatego to tak ważne, aby jak najszybciej dostosować się do jego zasad. Sprawdź, jakie są najważniejsze wyznaczniki marketingu kierowanego etyką:
- Transparentne działania firmy.
- Uczciwe rywalizowanie z konkurencją.
- Przekazywanie pozytywnych wartości w reklamie.
- Troska o lokalne społeczeństwo i środowisko naturalne.
- Zorganizowane działania w zakresie CSR.
Co mówi content wróżka?
„Treści na stronie internetowej powinny być zgodne z wyznacznikami marketingu etycznego”.
Prywatność i bezpieczeństwo
Kłódka w mlecznej mgle kuli zatrzaskuje się z hukiem
Europejskie przepisy prawa o prywatności i bezpieczeństwie będą się tylko zaostrzać w ciągu kolejnych lat. Dane osobowe użytkowników muszą być pozyskiwane i przechowywane w przejrzysty sposób. W dobie powszechnej personalizacji 2024 rok zwiastuje wyzwania dla przedsiębiorstw i organizacji w tym zakresie. Znalezienie złotego środka pomiędzy personalizacją a prywatnością to główne zadanie firm w kolejnym roku.
Co mówi content wróżka?
„Sprawdź, czy polityka prywatności na stronie jest aktualna. Pamiętaj, żeby zbierać dane osobowe tylko wtedy, kiedy są niezbędne”.
Tak maluje się przyszłość content marketingu
Użyteczny content na stronie to jeden z marketingowych celów, na który warto postawić w 2024. Poradnikowe teksty pomogą nie tylko w pozycjonowaniu, ale także w zwiększaniu autorytetu. Działania zgodne z etycznym marketingiem pozwolą wzbudzić zaufanie użytkowników. Wszystkie czynności powinny być wykonywane w duchu transparentności, także jeżeli chodzi o bezpieczeństwo danych osobowych. Nie zapomnij przetestować AI oraz wykonać audytu UX, aby zweryfikować poprawne wyświetlanie wersji mobile strony internetowej.
W Grupie TENSE oferujemy usługi content marketingowe. Przygotujemy artykuły sponsorowane wzmacniające markę klienta, a także poprowadzimy bloga firmowego wspierającego pozycjonowanie i budowanie autorytetu w branży. Z nami możesz też sięgnąć marketingowych gwiazd, decydując się na kampanię z influencerami!
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z Sunrise System.