Poznajcie Helę! – UE Katowice startuje ze Snapchatem

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach 21 marca rozpoczyna komunikację za pomocą Snapchata – popularnego wśród młodych medium społecznościowego. Konto Snapchat UE Katowice będzie prowadzone przez „Helę” - absolwentkę i zarazem obecnego pracownika uczelni.
O autorze
2 min czytania 2017-03-21

Użytkownicy Snapchata będą mogli zobaczyć Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach i życie studenckie od kuchni. Nie zabraknie relacji na żywo z różnych akademickich wydarzeń. Pierwszą z nich ma być relacja z Dni Otwartych, które odbędą się już za tydzień w środę i czwartek 29 oraz 30 marca na terenie kampusu w Katowicach. Konto UE Katowice na Snapchacie będzie służyło głównie do komunikacji z kandydatami na studia i obecnymi studentami.

Kim jest Hela? 

Hela to bitmoji na Snapchacie, za pomocą którego uczelnia będzie prowadziła narrację publikowanych postów.  – Na razie nie podajemy prawdziwej tożsamości Heli. Nie jest jednak wykluczone, że użytkownicy Snapchata poznają ją za jakiś czas „w akcji”. Będzie bowiem aktywnie uczestniczyć w życiu uczelni. Możliwe, że uda się ją komuś spotkać przy odrobinie szczęścia na terenie kampusu podczas Dni Otwartych. – mówi Marek Kiczka, rzecznik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. – Bitmoji, czyli wizualizacja Heli, na razie będzie musiała ciekawskim użytkownikom Snapchata wystarczyć. – dodaje.

Jak zapowiada uczelnia, Hela będzie też podróżowała po Śląsku, Polsce, a nawet za granicę. Ma to ułatwić projekt „Zostań Helą na jeden dzień!”, czyli akcja polegająca na umożliwieniu wybranym użytkownikom aplikacji przejęcia konta Snapchat UE Katowice np. na dzień lub dwa, a może nawet tydzień. Uczelnia chce w ten sposób pokazać bogate życie akademickie studentów i pracowników UE Katowice, a także ich talenty i zainteresowania.

Czym jest Snapchat? 

Snapchat służy do komunikacji mobilnej. Dzięki niemu można zrobić zdjęcia lub nagrać krótki film i wysłać do swoich znajomych. Po obejrzeniu uwieczniona chwila znika z ekranu użytkownika, o ile ten nie zrobi jego zrzutu. Można także tworzyć tzw. „stories”, czyli opowieści w formie zdjęć i krótkich filmów, które są widoczne dla obserwujących przez 24 godziny. Użytkownicy mogą korzystać ze specjalnych filtrów i nakładać je na uwiecznione aparatem smartfona czy tabletu chwile.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ze Snapchata korzysta dziennie ponad 158 mln ludzi. Użytkownicy aplikacji już w połowie 2016 roku oglądali 10 miliardów filmików dziennie. Ponad 50% użytkowników aplikacji korzystało z niej codziennie. Obecnie Snapchat w Polsce to 3. najpopularniejsza aplikacja w sklepie Google Play i 8. najpopularniejsza aplikacja w iTunes Store. 

Geofiltr Snapchata od UE Katowice

Warto przypomnieć, że Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach we wrześniu 2015 roku, jako pierwsza uczelnia w kraju, przygotował geofiltr dla użytkowników Snapchata. Od tamtego czasu, będąc w kampusie uczelni lub w pobliżu, użytkownicy aplikacji mogą korzystać z filtra z grafiką przygotowaną przez uczelnię, a tym samym w łatwy sposób pokazać znajomym, gdzie się znajdują. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Geofiltry są to specjalne nakładki na snapy, czyli ujęcia, które mogą być dostępne tylko w niektórych miejscach. Dany geofiltr przypisany jest do obszaru geograficznego, który wybrał jego twórca i jest dostępny wraz ze standardowymi filtrami ujęć (np. prędkość, czas, temperatura czy barwa ujęcia). Wszystkie geofiltry muszą być oryginalne i muszą być zatwierdzone przez zespół Snapchata. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Teraz w połączeniu z kontem Snapchat uczelnia zamierza być jeszcze bliżej kandydatów i studentów. Dotychczas Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach obecny był na: Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube, LinkedIn i VKontakte (rosyjskojęzycznym odpowiedniku Facebooka). – mówi Edyta Lachowicz-Santos, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej uczelni. Teraz do grona mediów społecznościowych, z których w komunikacji z otoczeniem korzysta uniwersytet, dołącza Snapchat. Uczelnia po raz kolejny pokazuje, że aspiruje do bycia w obszarze nowych mediów numerem jeden na Śląsku i w Polsce.