TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Poznań pozbywa się krzykliwych billboardów w centrum miasta

Poznań pozbywa się krzykliwych billboardów w centrum miasta
Projekt uchwały krajobrazowej zakłada całkowity zakaz dużych reklam w centrum Poznania oraz dodatkowe wytyczne dotyczące pozostałych nośników reklamowych. Być może już na początku przyszłego roku nowe przepisy wejdą w życie.
O autorze
1 min czytania 2019-04-12

zdjęcie: depositphotos.pl

Krzykliwe billboardy to zmora wielu miast. Poznańscy radni postanowili położyć kres reklamom, które psują naturalny krajobraz miasta i stworzyli projekt uchwały, która pozwoli na uporządkowanie przestrzeni publicznej w mieście.

Punktem wyjścia do ustanowienia nowych przepisów była przyjęta przez Sejm RP tzw. „ustawa krajobrazowa”, która dała samorządom możliwość tworzenia podobnych dokumentów na poziomie gminy.

W projekcie uchwały krajobrazowej, stworzonej przez poznańskich radnych, podzielono miasto na cztery obszary – pierwszy z nich to obszar staromiejski, który obejmuje Stary Rynek i okolice oraz Chwaliszewo i Śródkę, drugi to obszar centrum i dzielnic historycznych, trzeci natomiast to obszar przyrodniczy wrysowany w klinowo-pierścieniowy system zieleni oraz ostatni, obszar zurbanizowany, obejmujący osiedla mieszkaniowe oraz założenia usługowe i przemysłowe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uchwała zakłada, że billboardy o maksymalnym rozmiarze 18m2, mogą pojawić się jedynie w obszarze czwartym, czyli zurbanizowanym, i ewentualnie na skrajach obszaru obejmującego centrum i historyczne dzielnice – przy drogach głównych i głównych ruchu przyspieszonego. Natomiast słupy ogłoszeniowo-reklamowe oraz tzw. citylighty będą dopuszczone we wszystkich obszarach, lecz w obszarze staromiejskim będą dotyczyły ich pewne ograniczenia.  

Jeśli zaś chodzi o wielkoformatowe banery to poznańscy radni wnioskowali o to, by obejmował je całkowity zakaz. Ostatecznie w uchwale przyjęto, że owe nośniki reklamowe mogą się pojawić tylko na rusztowaniach w czasie prowadzonego remontu elewacji. Dopuszczalne natomiast będą murale reklamowe na ścianach szczytowych budynków lecz z pewnymi ograniczeniami wielkościowymi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt uchwały krajobrazowej reguluje również wywieszanie szyldów reklamowych – podzielono je odpowiednio na grupy, w związku z czym np. największa forma szyldu, czyli pylon o maksymalnej wysokości do 25 m.,, może pojawić się tylko przy budynkach o powierzchni zabudowy powyżej 15 tys. m2 i tylko w ramach obszaru zurbanizowanego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ostateczny projekt uchwały pod koniec roku trafi do Biura Rady Miasta Poznania i wówczas jeżeli zostanie przyjęty – przepisy wejdą w życie na początku przyszłego roku.

PS

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.

PS2

Zespół konsultacyjny Parku Kulturowego odwiedził ponad 500 przedsiębiorców. Każdy z nich otrzymał komplet materiałów informacyjnych i wsparcie techniczne, które pozwoli szybciej i prościej uporządkować reklamy i witryny, by przestrzeń publiczna poznańskiego Starego Miasta była czytelna i estetyczna.