Traffic Design przygotowało poradnik na udany szyld

Traffic Design przygotowało poradnik na udany szyld
Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.
O autorze
1 min czytania 2019-04-08

Poradnik „Od strony ulicy” został wydany w nakładzie 1200 egzemplarzy, jest bezpłatny. Plastyk Miasta Gdyni zapowiada prezentację publikacji podczas cyklu warsztatów, promujących dobre rozwiązania szyldziarskie.

– Przestrzeń miejska ulega ciągłym zmianom i często powoduje to chaos informacyjny oraz jej przeładowanie. Przyczynia się do tego również źle zaprojektowany szyld. Przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność wychodzą ze swoja identyfikacją w przestrzeń miejską. Biuro Plastyka Miasta jest często zaangażowane w długi i czasochłonny proces przeprowadzania przedsiębiorcy lub projektanta od pomysłu na szyld do właściwego rozwiązania. Uznałem, że opracowanie poradnika szyldziarskiego z pewnością usprawni naszą pracę, ale przede wszystkim pomoże przedsiębiorcom podjąć decyzję w sprawie dobrego projektu szyldu. Na końcu jest dobro najważniejsze – estetyka przestrzeni miejskiej – mówi Jacek Piątek, plastyk miasta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poradnik został opracowany z myślą o śródmieściu Gdyni, lecz z pewnością będzie on użyteczny przy projektowaniu i produkcji szyldów także w  pozostałych dzielnicach. Opracowane w nim zasady są ponadczasowe i uniwersalne. Prócz konkretnych rozwiązań, zaproponowanych dla różnych typów śródmiejskich budynków, w poradniku można znaleźć praktyczne zalecenia i podpowiedzi, od czego zacząć i jak sprawnie przeprowadzić projektowanie dobrego szyldu, uwzględniając przepisy lokalnego prawa.

– Podręcznik został opracowany w sposób, który odzwierciedla proces: koncepcji, projektowania i produkcji szyldu. Wiedza ta uzupełniona została o aspekty związane z liternictwem, kolorystyką, ekspozycją towaru na witrynach. Zagadnienia z wąskiej dziedziny staraliśmy się przekazać w jak najbardziej przystępny sposób, ograniczając użycie specjalistycznych pojęć i ilustrując jak najwięcej przykładów. Mamy nadzieję, że podręcznik przyda się zarówno profesjonalistom: grafikom, czy branży reklamowej, jak i przedsiębiorcom – mówi Natalia Wielebska, Traffic Design. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Stowarzyszenie Traffic Design po raz kolejny odmłodziło warszawskie szyldy, tym razem na rewitalizowanym obszarze Pragi-Południe.

PS2

Traffic Design nawiązało też współpracę z firmą Mastercard w ramach projektu :DobryZnak, skierowanego do właścicieli małych firm, którzy chcą odświeżyć wygląd swojego lokalu. Stworzono platformę, na której znajdują się porady dotyczące estetyki witryn i szyldów oraz przede wszystkim spis projektantów i wykonawców tablic reklamowych wraz z bezpośrednim do nich kontaktem. 

PS3

Wybudowana przed wojną kamienica „Panta Rei” jest jednym z flagowych budynków gdyńskiego modernizmu. W ramach re:designu grupy Traffic Design, elewacja została oczyszczona ze szpecącej reklamy, uporządkowana została także identyfikacja wizualna działających tu podmiotów.

PS4

Modernizacja fasadowa, odnowienie szyldu baru mlecznego i kratek wentylacyjnych – podczas tegorocznej edycji festiwalu Biennale Sztuki Miejskiej w przestrzeni miejskiej Gdyni powstały nowe użyteczne realizacje artystyczne.