IKEA to przykład marki, która w nieoczywisty i nienachalny sposób potrafi wypromować swoje produkty – przykładem tego jest chociażby niedawna kampania, w ramach której sieć przygotowała instrukcje na stworzenie schronów dla dzieci z wykorzystaniem mebli dostępnych w ofercie brandu. Nie można zapomnieć również o świetnej, poruszającej kubki smakowe kampanii z 2018 roku, w ramach której IKEA zaprezentowała meble w taki sposób, by kojarzyły się z tabliczkami czekolady.
Teraz marka postanowiła wyciągnąć swoich klientów na maty i zachęcić ich do odrobiny ruchu – i przy okazji oczywiście zareklamować swoje produkty. W ramach nowej kampanii IKEA stworzyła bowiem wideo, które na pierwszy rzut oka wygląda jak sześciominutowa praktyka jogi – z tą różnicą, że poszczególne pozycje przypominają meble oraz akcesoria, które znaleźć możemy w marketach sieci.
Zobacz również
Za realizację odpowiada agencja CHE Proximity, Australia.
PS
IKEA od zawsze stara się dostosowywać swoją ofertę i komunikację do kraju, w którym je sprzedaje. Poznajcie przykłady reklam, które marka przygotowała, by dopasować się do zwyczajów lokalnych społeczności.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Chiński oddział sieci IKEA zaprezentował niedawno nową, proekologiczną kampanię, w której marka daje drugie życie plastikowym butelkom i tworzy z nich zasłony Gunrid.