Pracownicy Coca-Coli odbyli kurs z tego „jak być mniej białym”. Firma się tłumaczy

Pracownicy Coca-Coli odbyli kurs z tego „jak być mniej białym”. Firma się tłumaczy
Pracownicy koncerny Coca-Cola wzięli udział w kursie na LinkedInie, podczas którego radzono im m.in. „by byli mniej biali”. W wyniku kontrowersji program został usunięty z platformy.
O autorze
1 min czytania 2021-02-25

Sprawę nagłośniła telewizja Fox News tuż po tym, jak do internetu trafiły screeny kursu odbywającego się na LinkedInie, w którym udział wzięli pracownicy Coca-Coli. Program, który miał za zadanie zwrócić ich uwagę, a także uwrażliwić na problem dyskryminacji rasowej, oparty był na książce uchodzącej za kontrowersyjną, pod tytułem „White Fragility” („Biała kruchość”) autorstwa Robin DiAngelo.

Podczas kursu radzono pracownikom, aby byli „mniej biali” – co zdaniem autorów kursu oznacza bycie mniej opresyjnym, czy też agresywnym, a także zerwanie z apatią i „białą solidarnością”. Jeden ze slajdów zwracał również uwagę na to, że w Stanach Zjednoczonych, a także innych zachodnich krajach, biali ludzie przechodzą socjalizację, która uczy ich poczucia wyższości wobec innych – kwestię tę podkreślono wynikami badań, które pokazały, że „już w 3-4. roku życia dzieci rozumieją, że lepiej jest być białym”.

Screeny z kursu, w którym wzięli udział pracownicy Coca-Coli, wzbudziły mieszane uczucia wśród internautów. Niektóre osoby chwaliły podejście firmy do kwestii rasizmu, inni z kolei zarzucili koncernowi dyskryminację osób białych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Coca-Cola w odpowiedzi na kontrowersje wydała oświadczenie, w którym zaznaczyła, że kurs nie został stworzony przez firmę, a jest materiałem szkoleniowym ogólnodostępnym na platformie LinkedIn. Jednocześnie marka przyznała, że kurs ten był częścią planu „by pomóc w budowie inkluzywnego miejsca pracy”. 

Krótko po tym materiał szkoleniowy został usunięty z LinkedIna. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Amerykańska Akademia Filmowa ogłosiła wprowadzenie nowych zasad przyznawania Oscarów – od 2024 roku filmy, które będą chciały ubiegać się o główną nagrodę, będą musiały spełnić przynajmniej dwa z czterech nowych kryteriów dotyczących m.in. różnorodności rasowej czy płciowej.