Pracuj.pl, Kasia Gandor i Fundacja Rasowy Kundel po raz kolejny z odsieczą dla bezdomnych psów

Pracuj.pl we współpracy z Kasią Gandor i Fundacją Rasowy Kundel po raz czwarty wspólnie podejmują temat zapobieganiu bezdomności psów.
O autorze
3 min czytania 2023-10-30

Według danych Inspekcji Weterynaryjnej, w Polsce jest 230 schronisk, w których przebywa około 80 tys. psów. Najskuteczniejszą metodą zapobiegania pogłębiania się tego problemu jest kastracja. Aby szerzyć świadomość społeczną na ten temat Kasia Gandor przygotowała edukacyjny materiał video, dzięki czemu Pracuj.pl przekazało 50 tysięcy złotych Fundacji Rasowy Kundel. Internauci, którzy zdecydują się przyłączyć do działań edukacyjnych i udostępnią stronę akcji  www.pracuj.pl/pieski, mają szansę na spotkanie z influencerką i podopiecznym Fundacji.

Cyklicznie realizowany projekt, w ramach którego Kasia Gandor tworzy film, w zamian za co marka Pracuj.pl przekazuje wsparcie finansowe Fundacji Rasowy Kundel został zainicjowany w 2020 roku. W akcji oprócz autorki filmów dotychczas udział wzięli: Cezary Pazura, Krystyna Czubówna, Red Lipstick Monster, Karol Paciorek, Radosław Kotarski i Jarosław Juszkiewicz. W swoich filmach Kasia łączy tematykę psów oraz pracy. W tym roku zaproszenie przyjęli m.in.: Bovska, Tomasz Oświeciński, Wujaszek Liestyle, Marta Niemira, Piesek Warszawski, Michał Torzecki, Marta Cylwik oraz SAR Tropiciele.

Nasza coroczna współpraca, poza samą pomocą materialną dla Fundacji Rasowy Kundel, niesie także ważny przekaz edukacyjny. W Polsce jest 230 schronisk dla bezdomnych psów, gdzie przebywa około 80 tysięcy czworonogów czekających na nowy dom. Wiele z nich nigdy go nie znajdzie. Wiemy, że kastracja jest najskuteczniejszą metodą, aby liczby potrzebujących nie była tak przytłaczająca. To jednak wiąże się z konkretnymi wydatkami – średni koszt kastracji to około 500 zł. Jako Pracuj.pl zapewniamy częściowe wsparcie konkretnej organizacji, jednak zdajemy sobie sprawę, że to nie rozwiąże problemu w skali całego kraju. Dlatego regularne szerzenie świadomości o odpowiedzialnej adopcji i kastracji zwierząt, w długofalowej perspektywie wspiera cel pustych schronisk – komentuje Anna Hołdyńska, koordynatorka zespołu komunikacji i influencer marketingu w Grupie Pracuj.

Cel: puste schroniska 

Celem powstałej w 2015 roku Fundacji Rasowy Kundel są puste schroniska w Polsce. Na co dzień organizacja prowadzi działania i zbiórki umożliwiające realizację programu profilaktyki bezdomności wśród zwierząt domowych w Polsce. Działania te pomagają zapobiegać m.in. cierpieniu i samotności psów w naszym kraju. Fundacja w ramach swojej misji zakłada, że kluczowe jest przeciwdziałanie problemowi, zamiast jego niekończącego się naprawiania. Najskuteczniejszą metodą zapobiegania bezdomności psów jest właśnie ich kastracja. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Codziennie odbieram telefony, wiadomości na social mediach, maile z prośbą o pomoc dla znalezionego, porzuconego psa lub kota. Skala jest przerażająca. Nie ma możliwości aby każde potrzebujące stworzenie otrzymało pomoc a tym bardziej dom marzeń. Adopcje „stoją”. Ludzie nie chcą lub nie mogą przyjąć pod swój dom psa lub kota i to też jest ok. Nie każdy musi mieć zwierzę w domu. Co się z tym wiąże? Tysiące bezdomnych zwierząt, które być może nigdy nie zaznają nawet minimum poczucia bezpieczeństwa, nie dostaną pomocy. Wiele z nich nie dożyje pomocy, wiele odejdzie w schronisku bez kontaktu z człowiekiem. Zadbajmy chociaż o to aby kolejne pokolenia nie podzieliły ich losu. Pies (kot) to przywilej! Tylko od nas zależy przyszłość zwierząt w Polsce mówi Dorota Perłowska, założycielka Fundacji Rasowy Kundel

Kasia Gandor, blogerka i youtouberka wraz z Pracuj.pl rokrocznie wspiera działania fundacji od 2020 roku. W ramach inicjatywy na #Pieski wspólnie przekazali na rzecz potrzebujących zwierząt już 170 tysięcy złotych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Moje zaangażowanie w działania Fundacji rozpoczęło się od zgłoszenia się do niej jako wolontariuszka oferująca psom tymczasowy dom. Pozwoliło mi to otrzymać wgląd w to, jak od kuchni wygląda praca na rzecz zwierząt oraz jak wielka jest skala problemu ich bezdomności w Polsce. Zaczęłam szukać sposobów na to, by wykorzystać internetowe zasięgi i przekuć je w realną pomoc. Jednym z nich okazała się współpraca z Pracuj.pl, która świetnie pokazuje, że marki mogą skutecznie angażować się społecznie – dodaje Kasia Gandor, edukarorka i youtuberka, która w ramach działań regularnie realizuje specjalne filmy zwiększające świadomość społeczną. 
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W tym roku w ramach inicjatywy Pracuj.pl dodatkowo aktywizuje internautów do współpracy pod kątem edukacji na temat problemu bezdomności zwierząt. Organizacja zachęca odbiorców do udostępniania informacji o trwającej akcji, zwiększając tym samym jej dotarcie, które docelowo ma się przełożyć na… puste schroniska w Polsce. Udostępniających stronę internetową www.pracuj.pl/pieski czekają atrakcyjne nagrody – każdy, kto podzieli się informacją, będzie miał szansę wygrać wspólny spacer z Kasią Gandor i psem ze schroniska Fundacji Rasowy Kundel.