Autorzy książki pisali ją tak, by publikacja miała maksymalnie praktyczny wymiar. Czytelnik dowie się z niej m.in. o tym, czego powinien oczekiwać od dobrej agencji, jak przygotować brief, by otrzymać oferty dobrze dopasowane do potrzeb jego organizacji oraz jak zorganizować współpracę tak, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty i zmierzyć jej efekty.
Adresatami publikacji są nie tylko obecni jak i potencjalni klienci usług agencyjnych, ale także menedżerowie i właściciele agencji PR. Autorzy we wstępie podkreślają, że ma ona również stanowić instrukcję dla PR-owych startupów, jak powinna funkcjonować dojrzała firma z tej branży.
Zobacz również
– Ta książka ma wspierać proces wzrostu polskiego rynku usług PR w zakresie dobrych standardów współpracy klient-agencja i obrony tego rynku przed negatywnymi zjawiskami. Wskazywać rekomendowane standardy, promować dobre praktyki, być zbiorem praktycznych rad podnoszących jakość tej współpracy – podkreśla zarząd SAPR we wstępie do publikacji.
Gdzie kupić
Książka w wersji papierowej oraz w formie e-booka dostępna jest na stronie sapr.com.pl/ksiazka
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Cena książki wynosi 39,90 zł (25,50 dla agencji stowarzyszonych w SAPR)
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Spis treści
Emilia Hahn, PR Hub
- Obszary aktywności public relations, czyli jakiego wsparcia można oczekiwać od agencji PR
Adam Łaszyn, Alert Media Communications
- Strategia w usługach agencji PR
Karolina Borkowska-Bylicka, Public Dialog
- Jak profesjonalnie przeprowadzić proces przetargowy i wybrać agencję PR?
Paweł Trochimiuk, Partner of Promotion
- Jak wyceniać usługi public relations? Modele wycen
Rafał Czechowski, Imago Public Relations Sp. z o.o.
- „Miękkie” standardy współpracy klient-agencja PR
Sylwia Kuligowska, ScopePR
- Partner, doradca czy podwykonawca? Modele współpracy agencja-klient
Adriana Kondratowicz, Marek Dąbrowski, PR Expert
- 9 kroków do efektywnej współpracy z agencją PR
Szymon Sikorski, Publicon
- Formy rozliczeń z klientem
Hubert Tracz-Koszel, Catchers Kędziora Koszela Sp. K.
- Kreatywność – najbarwniejsze oblicze public relations
Joanna Adamiak, Face it!
- Nie tylko tradycyjny PR, czyli sposoby na poszerzanie relacji klienta z otoczeniem biznesowym
Bartłomiej Rajchert, GDS Grupa Doradztwa Strategicznego
- Komunikacja klient-agencja, gdy nawiązanie kontaktu następuje w związku z sytuacją kryzysową
Karolina Kazuła , Wordsmith PR Sp. z o.o.
- Digital PR w usługach agencji public relations
Grzegorz Hajduk, HugeVoice
- Public relations dla start-upów i firm opartych na innowacjach
Dariusz Tworzydło, Exacto
- Feedback i ewaluacja pracy agencji
Magdalena Cieślak 4 Publicity
- Prezentacja efektów pracy agencji
Ze wstępu
„Takiej książki w branży public relations po prostu brakowało. Brakowało tym, co korzystają z usług agencji PR i tym, którzy tworzą takie agencje, prowadzą je lub w nich pracują. (…)
Ta książka ma wspierać proces wzrostu polskiego rynku usług PR w zakresie dobrych standardów współpracy klient-agencja i obrony tego rynku przed negatywnymi zjawiskami. Wskazywać rekomendowane standardy, promować dobre praktyki, być zbiorem praktycznych rad podnoszących jakość tej współpracy. (…)
Dlatego też ogromnie nam zależało, by książka miała charakter maksymalnie pragmatyczny. Bardzo użytkowy charakter dla obu grup czytelników – agencji i ich (potencjalnych) klientów.
Wzajemne zrozumienie, wspólnota wiedzy nt. know-how, procedur, wartości i zasad ogólnych, jak i szczegółowych narzędzi współpracy jest bowiem – w naszym najgłębszym przekonaniu – kluczowa w osiąganiu sukcesów we współpracy Agencja-Klient. A nic tak nie cieszy w pracy agencyjnej, jak wzajemne zadowolenie z efektów działań podejmowanych na rzecz klienta. Ta książka pozwala szybciej tworzyć tę platformę wzajemnego zrozumienia, wiedzy i know-how, znajomości i stosowania narzędzi efektywnej kooperacji – skracając drogę do wspomnianej radości ze świetnych efektów. (…)
Mamy nie tylko nadzieję, ale i przekonanie, że ta książka znacząco może pomóc w szybkim i właściwym ułożeniu tej współpracy, więc optymalizuje i skraca drogę do owych sukcesów w dwójnasób.”