#processtazenia to nie kolejny napis z błędem, ale hashtag wymyślony samodzielnie przez stażystów podczas programu stażowego, jaki odbyli w agencji Digital One.
Skąd pomysł na „proces stażenia”? Zdaniem studentów, którzy odbyli staż w łódzkiej agencji Digital One faktycznie był to przemyślany i odpowiednio opracowany program, przez który przechodzili przez trzy miesiące lata. Pozwolił zweryfikować wyobrażenia wyniesione z kultowego serialu „Mad Men”, z marketingiem, sposobami i narzędziami komunikacji oraz sposobem pracy w agencji reklamowej XXI wieku. Dla adeptów branży reklamowej odpowiednio zaplanowany staż lub praktyki okazały się doskonałą okazją, by się o tym przekonać. Studenci, przyporządkowani do odpowiednich dla swoich kompetencji działów, sprawdzali swoich sił w praktyce w zakresie obsługi klienta, copywritingu, programowania, projektowania graficznego, zarządzania projektami oraz mediami społecznościowymi.
Zobacz również
Jednym z powierzonych naszym stażystom zadań był projekt, nad którym mieli wspólnie pracować poza codziennymi obowiązkami – opowiada Anna Stępkowska, HR Manager Digital One. – Jego pierwszy etap to pomysł na to, jak opowiedzieć innym o tym, czego doświadczają młodzi adepci w agencji reklamowej. Powstała seria humorystycznych rysunków, które były publikowane przez całe wakacje na naszym firmowym profilu na Facebooku, a przy ich okazji hashtag #processtażenia, żeby wyróżnić je w sieci.
Opowieść o stażu w Digital One można obejrzeć nie tylko na Facebooku, ale i na stronie internetowej, którą stażyści agencji również przygotowali i zrealizowali samodzielnie.
Opowiadają tu nie tylko o wartościowym doświadczeniu samego stażu, ale przede wszystkim o sobie i o efektach własnej pracy. Warto podkreślić – mówi Anna Stępkowska – że trzy z pięciu osób, biorących udział w naszym programie stażowym zostało z nami na stałe. To doświadczenie pozwoliło nam podjąć decyzję o kontynuowaniu programu w kolejnych latach i choć kolejny proces stażenia rozpoczenie się dopiero latem 2015 roku już teraz zaczynamy pracę nad jego udoskonaleniem w nadchodzącym sezonie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Program stażowy w Digital One poprzedził nabór aplikacji prowadzony online. Na kolejnym etapie, z wybranymi kandydatami spotkali się specjaliści z agencji interaktywnej oraz Uniwersytetu Łódzkiego. W trakcie rekrutacji przyglądali się wykonywanym zadaniom w zespołach, aby dojrzeć w kandydatach poszukiwanych predyspozycji zawodowych. Ci, którzy najlepiej poradzili sobie z przypisanymi, indywidualnymi wyzwaniami podczas assessment center mieli szansę na płatny staż w agencji. Szczegóły dotyczące programu można znaleźć na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing