– W rozmowach z naszymi partnerami często przejawiał się problem braku wykwalifikowanej kadry w kontekście bariery dalszego rozwoju. Firmy przedstawiały sytuacje, według których łatwiej jest “podkraść” pracownika konkurencji niż znaleźć nową osobę i ją wyszkolić. Stanowczo nie akceptujemy takiego stanu rzeczy i takie historie nigdy nie powinny mieć miejsca – mówi Adam Zygadlewicz, prezes Fundacji Polak 2.0.
Słowa te mogą na pierwszy rzut oka mogą wydawać się kontrowersyjne, ale czy na pewno? Wielokrotnie słyszeliśmy opinie, że w polskim e-commerce brakuje dostatecznej liczby wartościowych pracowników. W odpowiedzi na nie, związana z rynkiem e-commerce Fundacja, która od kliku lat organizuje Targi eHandlu i buduje społeczność e-sprzedających wokół spotkań ShopCamp, podjęła decyzję o uruchomieniu projektu “Profesjonalista w eHandlu” związanego z ustaleniem standardów kompetencyjnych.
Zobacz również
Stop schematom – praktyczna aktualna wiedza
Kiedy zostanie naliczone obejrzenie materiału wideo w reklamie TrueView In-Stream (pomijalny pre-roll)? Jakimi wskaźnikami można najlepiej zmierzyć efektywność systemu rekomendacji? Jeżeli użytkownik najpierw kliknie w link przesłany w newsletterze a następnie ponownie odwiedzi Twoją stronę klikając w banner, które źródło wejścia zostanie przypisane drugiej wizycie? – to przykłady egzaminacyjnych pytań.
Założeniem “Profesjonalisty” jest zerwanie ze schematami wykorzystywanymi w tradycyjnym systemie edukacji. Trudno oczekiwać, by książki akademickie były na bieżąco z pozycjonowaniem haseł w przeglądarce, reklamą na portalach społecznościowych, RTB czy automatyzacją marketingu. Uczestnicy programu otrzymują dostęp do bazy wiedzy przygotowanej przez praktyków – Partnerów Merytorycznych programu. Wiedza, którą można przyswoić jest trudna do wyceny, ponieważ firmy dostarczają materiały, z których same korzystają na co dzień. Osią “Profesjonalisty w eHandlu” jest edukacja oraz certyfikowanie potencjalnych pracowników. Program to także szansa na usystematyzowanie i sprawdzenie swojej wiedzy z zakresu e-commerce, marketingu internetowego, prawa w e-handlu czy logistyki.
W projekt jako Partnerzy Merytoryczni zaangażowało się około 30 firm (m.in. Bluerank, Ceneo, Gemius, GetResponse, SalesManago czy Trusted Shops), które odpowiadają za jakość materiałów edukacyjnych. Partnerzy otrzymują także dostęp do bazy absolwentów programu i mają możliwość rekrutacji najlepszych. W gronie Partnerów Stażowych znajdują się najlepsze sklepy internetowe w Polsce jak ANSWEAR.com, Cyfrowe.pl, Militaria.pl czy Neo24.pl. Do projektu ciągle dołączają kolejni Partnerzy (w tym uczelnie wyższe i Ambasadorzy).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Certyfikat dla wymagających
“Profesjonalista w eHandlu” nie jest kolejnym programem z cyklu szkolenie za kilka tys. zł kończącym się atrakcyjnym certyfikatem otrzymywanym przez wszystkich uczestników. Udział w programie jest relatywnie tani, a uczestnicy przed przystąpieniem do egzaminu muszą zaaplikować sporą porcję praktycznych informacji. Sam egzamin przyjmie formę testu wielokrotnego wyboru z odpowiedziami ujemnymi i odbywać się będzie stacjonarnie. Brzmi zachęcająco? Na dodatek 3 trzy poziomy trudności: stażowy, specjalistyczny, menedżerski – uzyskać wynik maksymalny nie będzie łatwo.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poziomy egzaminowania oraz perspektywę tworzenia pytań odzwierciedlają Europejskie Ramy Kwalifikacji – wiedza stojąca za pytaniami posiada odpowiednie spojrzenie na problem znajomości wiedzy teoretycznej, praktycznej a także poziom odpowiedzialności związanej z konkretnym stanowiskiem.
Szansa na ciekawy staż
Jednym z założeń projektu jest uczynienie certyfikatu swego rodzaju gwarantem w oczach pracodawcy. Osoba legitymująca się tym dokumentem posiada wszelkie podstawy teoretyczne do pracy w e-commerce. Certyfikat “Profesjonalista w eHandlu” to szansa na pracę w niezwykłych miejscach. Każda osoba, która zda egzamin otrzymuje swój profil na stronie ehandel.edu.pl. Zyskuje dzięki temu widoczność na rynku pracy oraz możliwość udziału w rekrutacji na praktyki/staże/stanowiska proponowane przez Partnerów.
Szczegółowe informacje na stronie ehandel.edu.pl.