W ramach projektu Shootme dla Prosto powstały dwie formy reklamowe wideo, wykorzystując narzędzia AI jako alternatywną ścieżkę produkcji. W ten sposób udało się wygenerować unikalny świat i vibe marki poprzez różne epoki i skojarzenia kulturowe, tworząc bohaterów oraz przenosząc w doskonałej jakości bluzę Infinity z kolekcji Prosto, na ekran. To podejście nie tylko poszerza portfolio twórców, lecz także otwiera nowe możliwości dla klientów, oferując innowacyjne narzędzia do produkcji contentu wizualnego.


Projekt Shootme x Prosto jest elementem inicjatywy Shootme AI Labs, której głównymi celami są: tworzenie innowacyjnych rozwiązań zmieniających procesy twórcze oraz etyczne wykorzystanie AI. Twórcy Shootme AI Labs łączą rozmaite sztuki kreatywne z technologią, odkrywając tym samym pełen potencjał AI.
„Prosto inifinty”: tu sztuka łączy się z technologią
Projekt „Inifinty” obejmuje pełne wideo prezentujące modele oraz produkt marki Prosto – bluzę z kolekcji „Prosto inifinty”. Wszystkie detale, storytelling i pozostałe aspekty realizacji zostały wykonane za pomocą AI, stanowiącą kluczowy element prac Shootme.
– Od początku wiedzieliśmy, że nie chcemy promować naszego produktu w sposób tradycyjny. W ciągu ponad 25 lat istnienia Prosto nie raz udowodniliśmy, że potrafimy wyznaczać nowe kierunki i iść pod prąd. Byliśmy pierwsi, którzy sprzedawali odzież i muzykę online. Nasze logo znalazło się w kosmosie, stworzyliśmy też pierwszą polską koszulkę w grze EA FC. Wybór sztucznej inteligencji jako narzędzia do stworzenia materiałów promocyjnych naszego jubileuszowego produktu był dla nas decyzją zarówno naturalną, jak i symboliczną. To kontynuacja naszej filozofii: śmiałego eksplorowania nowych obszarów i otwartości na innowacje – tłumaczy Maciej Stępień, członek zarządu & Head of Marketing Prosto.












Jak tłumaczą pomysłodawcy i autorzy projektu, Shootme współpracuje z marką Prosto, ponieważ oba brandy łączy wspólna filozofia ciągłego poszukiwania, wyznaczania nowych kierunków i odważnego sięgania po innowacje. To właśnie te elementy realnie zmieniają sposób tworzenia i komunikowania się ze światem.
W efekcie kampania dla Prosto została zrealizowana w wyjątkowo krótkim okresie: od powstania briefu pomysłu do jego realizacji minęło zaledwie 12 dni.
– Nie każdy projekt powinien być realizowany z użyciem AI – i to jest w porządku. Umiejętność powiedzenia „zdrowego nie”, kiedy technologia nie wniesie wartości, to dla nas równie ważna część odpowiedzialnej pracy, jak sam proces twórczy. To podejście pozwala nam budować długofalowe relacje oparte na zaufaniu i uczciwej współpracy, tak jak w przypadku Prosto.
Warto odróżniać modę od wiedzy. AI to nie tylko nowy język wizualny – to także nowy sposób myślenia o całym procesie produkcji. W rękach doświadczonych twórców i producentów staje się narzędziem, które może zmieniać zasady gry – ale tylko wtedy, gdy jest używane świadomie, z myślą o efekcie, a nie o samej technologii. A my, jako Shootme AI Labs, chcemy być częścią tej zmiany – odpowiedzialnie, z zaangażowaniem i prawdziwym rzemieślniczym podejściem do nowych mediów – podsumowuje Michał Majewski, AI Creative Director & AI Project Lead Shootme.
Zdjęcia: Prosto/Shootme AI Labs