6 marca br. w Peru pojawił się pierwszy przypadek koronawirusa. Na tę chwilę odnotowano tam ponad 471 tys. przypadków osób zakażonych i ponad 20 tys. zgonów wywołanych COVID-19. Mieszkańcy państwa przez ponad 3 miesiące przebywali na przymusowej kwarantannie, zaś teraz, mimo stopniowego znoszenia obostrzeń, w kraju dalej panuje stan wyjątkowy z uwagi na wciąż rosnący przyrost osób zarażonych wirusem.
Niestety dzieje się tak, ponieważ wielu mieszkańców Peru wciąż bagatelizuje kwestię konieczności noszenia maseczek ochronnych. Teraz agencja kreatywna Lead Digital postanowiła uświadomić tym osobom, jak istotne jest przestrzeganie wprowadzonych przez rząd obostrzeń i zaleceń sanitarnych.
Zobacz również
Pracownicy firmy zainicjowali akcję pod hasłem #ProtegeTuFuturo, w ramach której powstała seria maseczek ochronnych z grafikami odzwierciedlającymi plany, cele i marzenia różnych osób – a które mogą się nie spełnić, jeżeli kwestia noszenia maseczek będzie dalej bagatelizowana.
– Jeżeli dzisiaj założysz maseczkę, to jutro będziesz mógł świętować różne ważne okazje wraz ze swoimi bliskimi, realizować swoje projekty i robić wszystko to, co wcześniej zaplanowałeś – mówią twórcy kampanii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Gdańskie Muzeum Narodowe wprowadziło do sprzedaży stylowe maseczki wielokrotnego użytku, na których znalazły się fragmenty słynnych eksponatów znajdujących się w obiekcie.
PS2
Polsko-czeskie małżeństwo lekarzy zainicjowało prospołeczną akcję zachęcającą do dzielenia się maseczkami ochronnymi. Powstała strona internetowa maskapolka.pl, mająca na celu połączenie osób szyjących maski z tymi, które ich potrzebują.
PS3
Firma Adrian, produkująca rajstopy, znana jest m.in. z wielu szokujących kampanii reklamowych. W marcu br. znowu zrobiło się o niej głośno, a to za sprawą sprzedaży maseczki koronkowej „zaprojektowanej dla potrzeb ochronnych”.